Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 juli 2022

Av Pink Ozzy - 16 juli 2022 14:58

En man dömdes för 125(!) Sexövergrepp mot svenska barn. Nu visar det sig att han förgripit sig på ytterligare 210 (!) utländska barn. Det har delvis skett via nätet.
Han har nu dömts till 11 år och lär väl komma ut efter ca 8 skulle jag tro.
Det jävliga är väl att han får bo i ett fängelse med likasinnade. Det är helt fel. De borde hamna i samma fängelser som det "riktiga buset". På så vis gör straffet lite nytta....

Av Pink Ozzy - 16 juli 2022 14:18

Läser idag om judar. Det visar sig att de redan förföljdes 400 f Kristus . Hur gick det till? De tror visserligen bara på gamla testamentet men skrevs inte det också EFTER Kristus?
Det som också gick att läsa att det förföljde och gavs skulden för det mesta. Krig, pandemier, stöld och mycket annat. Före WWII beskyllde man dom för det mesta. Men i grunden var ju Hitler bara avundsjuk att judarna var bra affärsmän och därigenom klarade lågkonjunkturen bättre än övriga tyskar.

Av Pink Ozzy - 16 juli 2022 11:37

Vi har varken hund eller katt. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig både hund och katt men låter bli att skaffa oss det. Anledningen är enkel. Det är jättemysigt att ha en hund eller katt i knät ibland eller bredvid sig. Att kanske lära dom gå fint och inte skälla för mycket o s v. 

Men sen kommer minuslistan . 

Jag vill inte ha djuren i sängen, de fäller hår, hundar ska ut mycket, svårt och ojuste att ha en innekatt. Den måste få komma ut. Jag har dock ingen lust att jaga den om kvällarna. Både hund och katt får mycket fästingar. Djuren kan bli sjuka och måste till veterinären. O s v. Jag tycker inte jag har tid med allt detta. 

Men sen finns det dom som under pandemin skaffade sig hund och/eller katt och nu finns dessa stackars djuren på blocket. Man har inte lust med dom längre. Det är rent ut sagt fördjävligt. Har man skaffat sig ett djur så har man det tills det dör. Det är ingen trasdocka som man bara kan lämna vidare. Jag blir förbannad när jag hör och ser att det nu bedrivs handel med dessa s k pandemidjuren.

SKÄRP ER ! Ni har valt att skaffa ert djur så ta ert ansvar nu. 


#pandemi #hund #katt #blocket #tröttnat #skärper

Av Pink Ozzy - 16 juli 2022 11:13

Det har utfärdats en vädervarning i England eftersom värmen kan stiga till 40 grader. Det torde innebära att det springer en hel del knallröda engelsmän på gatorna. Efter mängder av resor till varmare platser visar det sig alltid att engelsmän antingen är vita eftersom de ständigt använder SF200 på deras solskydd eller så är de knallröda eftersom de inte tar solskydd eller tar solskydd med för låg solskyddsfaktor. 

Det är nog inte så lätt för folk som egentligen knappt kan bli bruna. 

Av Pink Ozzy - 16 juli 2022 10:57

Nu har friidrotts-VM börjat och Sverige har genom Perseus Karlström redan fått ett brons. Tror nästan han kan ta en medalj till om foten blir hel och motivation finns. Fanny Roos och en ny stjärna som jag inte minns namnet på har gått vidare till final. Precis som Montler. 

Vad har vi kvar senare? Ska jag vara ärlig har jag inte koll på all friidrott. Men Stål bara MÅSTE ta en medalj. Vilken valör är jag dock osäker på. Mondo Duplantis är väl det säkraste guldet om inte ett under inträffar. 

Men därefter vet jag inte vem som skulle kunna ta medalj. Så mitt tills blir 4 medaljer. Om jag nu har missat någon stjärna ber jag om ursäkt. Men då blir det en glad överraskning.

Heja Sverige


#Sverige #friidrotts-vm #Stål #mondo #duplantis #guld #stavhopp #kula #montler #längdhopp #Perseuskarlström #brons

Av Pink Ozzy - 16 juli 2022 10:43

En person i USA stannade inte för polis vid uppmaning p g a en trafikförseelse utan körde vidare. Något som inte är så smart i o f s. Åtta polisen starta en jakt. Efter ett tag lämnade föraren bilen och sprang iväg. Polisen sprang efter och öppnade eld. Vid obduktion visade det sig att poliserna hade skjutit 46 skott mot den obeväpnade Jayland Walker. Inga laddade vapen hittades i hans bil. 

Detta är varken försvar eller polisarbete. Detta är MORD. Dessa 8 måste därför dömas till mord. Jayland Walker gjorde fel som inte stannade. Visst. Men det finns ingen som helst anledning att skjuta ihjäl en människa med 46 skott. 

# Jayland Walker #polis #46skott #usa #mord

Av Pink Ozzy - 16 juli 2022 10:38

Tyvärr showman, Din "kommentar" lägger jag inte ut. Det var ju inget annat än en annons till något som var ytterst suspekt. Så, Sorry. 

Jag vill gärna ha MÅNGA fler kommentarer, men de ska vara seriösa. nasistpropaganda och suspekta och förteckta affärsannonser tas bort. Alla andra tas med och besvaras. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards