Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 juli 2022

Av Pink Ozzy - 11 juli 2022 10:26

Håller på att bli galen. Så fort man ska nå ett företag via mobilen numera är väntetiderna enorma. Sitter just nu qen 50 minuter i en telefonkö. Detta för att företaget i detta fall Ellos, inte läser mejl och besvarar mina krav. Men det är långt ifrån bara Ellos. I stort sätt alla företag sätter folk i en telefonkö där de med jämna mellanrum säger att de har mycketxatt göra, men att de besvarar mitt samtal så fort de kan. Ja, det får vi ju verkligen hoppas.
Men frågan är varför det är så långa köer? Finns mängder av studenterna arbetslösa som med lätthet skulle kunna hjälpa till. Att sitta i en kundtjänst är ju knappast kärnfysik. Men då får ju kunden svar INNAN hen ledsnat och lagt på luren. Så kan man ju inte göra. För att råda bot på detta ger jag företagen ett gott råd. ANSTÄLL PERSONAL !

#telefonkö #kundtjänst #kundservice #anställmerpersonal #elpos

Av Pink Ozzy - 11 juli 2022 10:14

Nu jävlar satte du väl kaffet i halsen. Jag har ju hela tiden sagt det motsatta. Men jag har funderat och funderat och kommit fram till följande.
Jag är gammal och kommer att dö snart så mig bekommer det ju inte så mycket. Vill barn och barnbarn inte ha kärnkraft då får väl DE ändra på det.
Att kärnkraften ska vara hållbart förvarat i 100.000 år är bara larv. All forskning säger att det inte kommer att finnas kvar en kotte på jorden om 500 år.
Så länge inget går sönder är det ju dessutom ofarligt. Harrisburg, Tjernobyl och Fukoschima har dessutom nog aldrig hänt. Eller?
Nej, detta inlägg är till vill del ironi, men många tänker nog så. Pm inte dessa foliehattar ändrar sig så blir det som det blir och utveckling av förnybar energi försenas.

#kärnkraft #slutförvaring #foliehattar #förnybarenergi #tjernobyl #harrisburg #fukoschima

Av Pink Ozzy - 11 juli 2022 08:55

Så här en måndagsmorgonen vill jag bara passa på att skicka lite evig glädje.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards