Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 juli 2022

Av Pink Ozzy - 18 juli 2022 22:33

Ibland är idrotten grym. Redan på 70-talet visade det sig vara bra att ha 1000-delarna på rätt sida. Bosse Larsson vann ett OS-guld med en 1000-del i simning. Någon räknade ut att det var en nagelspets mellan 1 och 2 mm. Tomas Wassberg vann ett lopp över finnen Mieto. 2 fantastiska skidåkare. Jag tror att det även där rörde sig om en 1000-del. Wassberg ville dela medaljen på mitten och ge halva till Mieto, men jag tror inte det skedde. Det visar vilken stor skidåkare Wassberg var.
Idag blev en amerikansk häcklöpare tillika guldfavorit diskat. Enligt den elektriska maskinen rörde det sig om......1000-del.
I simning och skidor har man tagit bort 1000-delarna efter de händelserna jag beskrev. I friidrotten finns de kvar. Tyvärr!
I löpgrenarna får man inte starta snabbare än 1 hundradel efter att skottet gått av. Så om du startar 9000-delar efter att skottet gått av diskas du. Vad är 1000-del? Kanske en tånagelspets. Regler är regler, men när regler drivs i absurdum kanske man bör ändra dom.

#friidrottsvm #entusendel #diskat #idioti #ändrareglerna

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards