Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 juli 2022

Av Pink Ozzy - 24 juli 2022 13:25

47.000 pensionärer blir av med garantipensionen. Jag harninte satt lig innk frågan riktigt ännu. Men jag har ju en egen syn på saken. Har du arbetat i Sverige och betalat skatt här så de täcker garantipensionen så ska du självklart ha den. Undantaget är väl möjligen om man får något liknande i det land man flyttat. Men det förekommer väl knappt.
Har du däremot inte betalat skatt i Sverige ska du inte heller ha pension. Detsamma måste också gälla alla invandrare som flyttar tillbaka efter pensionen. Har de inte jobbat i Sverige ska de inte få pension från Sverige heller ifall de flyttar ut.
Sådär nu får jag väl leta upp förslaget och se vad det handlar om.

#pension #garantipension

Av Pink Ozzy - 24 juli 2022 13:13

Sitter i skuggan på altanen och tar mig en Java. Lätta vita moln under en blå himmel.
Stockrosorna blommar i olika färger. Detsamma gör alla fucssior. Veronica ,cikiria, lavendel, purpurklädd, ringblommor och en hel del annat ser jag också just nu.
Borta i köksträdgården flyger kålfjärillarna till min stora förtret. De ger mig extrajobb eftersom jag måste kolla varje kålblad dagligen. Annars växer det bra i år. Vi hinner knappt med att äta allt.
Härligt när sommaren är ganska solig och ca 21 grader. Få trivs jag..

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards