Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 november 2021

Av Pink Ozzy - 1 november 2021 19:56

I det stora klimatmötet i Glasgow har världens ledare talat om vad de förmår för att inte jordens miljö ska spåra ur helt. De flesta lovar nu ett mål på 1,5 graders höjning som max senast 2050. Europa lovar dock att minska sina fossila bränslen med 50% 2030. Finns dock ett antal hakar i dessa uttalanden.
Indien skiter tydligen i det hela och säger att de inte kan hålla detta gradtal förrän 2070. Fullständigt respektlöst och inte acceptabelt.
Sen har man ju ingen plan för vad som ska hända efter 2050. Det går inte att höja utsläppen. De måste MINSKA!
Men jag tror inte att fossila bränslen är det enda som nu förstör miljön. Ta plasten t ex. Det är ett mycket mycket allvarligt gift när plaster blir till mikroplaster. Vi andas in dom, vi äter och dricker dom. De finns numera överallt. Lasten måste bort.
Varje land måste ta reda på sitt eget skräp. Som det är nu så köper t ex Sverige varor från Indien. Indien renar inte sin tillverkning och släpper ut gifter. Samtidigt slår Sverige sig för bröstet och säger att vi har minskat utsläppen. Det är ju lögn. Vi har flyttat skiten till ett annat land. Där finns det fortfarande ett enormt problem som jag inte hört något om. När ska detta regleras mellan länderna? Så även om Indien tycks skita i klimatet kan man förstå dom till viss det.

Av Pink Ozzy - 1 november 2021 08:36

Jaha, klockorna tillbaka till normaltid och vi har november. Ruskmånad nummer 1. Mörkt och blött. Trist.
Hurra! Nu kan man läsa böcker och se på TV utan några krav på att klippa gräsmattan, måla huset utvändigt, rensa ogräs, o s v.
Man kan rå om sig med en skön filt och en kopp te.
Det gäller att se det ljusa i höstmörkret så överlever man även november och december. Sen vänder det och vi är inne i januari och kan plocka fram paprikafrön och ge dom lite jord.
Så november och december är bara en parentes i årets månader.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards