Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 november 2021

Av Pink Ozzy - 24 november 2021 18:31

Det verkar vara för många kvinnliga partiledare i riksdagen som i alla lägen måste ha rätt. Förhandla 1 mot 1 tycks de med nöd och näppe klara av. Att dock förhandla gemensamt eller när man förhandla 1 mot 1 även fundera vad det kan bli för följder tycks de ha noll koll på.
Det gäller inte bara inom partipolitiken. Jag märkte det även under vissa perioder på vissa arbetsplatser. Det är ett evigt mopsande. Gäller det inte en direkt förhandling så gäller det att ha "finaste" kläder" eller mest smink.
Nej, byt ut riksdagens kvinnliga partiledare mot samarbetsvilliga manliga.

Av Pink Ozzy - 24 november 2021 17:56

Efter ett antal dagar av hot från Vänsterpartiets sida kom Sossarna och V överens. Innebar att V med Dagostar i spetsen nu kunde säga att " Ja, nu är det vi som fick som vi ville". Men fick dom det? Ja okej, hon fick vara med om att rösta fram Magdalena Andersson till stadsminister. Men vad hjälper det? De rödbrunas budget röstades igenom med Centerpartiets hjälp vilket i sin tur innebär att Miljöpartiet nu hoppar av regeringssamarbete. Detta i sin tur innebär att Magdalena Andersson vill bli entledigad.
Men stopp nu! Har S pratat V i över en vecka och kört med skygglappar? Har man inte gjort någon konsekvensanalys överhuvudtaget? Trodde man blint på att M och C snällt skulle gå i ledband?
Nej, nu sitter de rödgröna verkligen i skiten. Nu har man tappat både C och Mp.
Har läst och hört att Margareta Andersson ska vara en person som gärna gå över lik . Nu ser vi vad som sker då och hur kapabel Margareta Andersson är. Ser nu inte henne som en stadsminister. Hon verkar totalt för osmidig och framsynt.
Jag är rädd att vi nu i minst 5 år får se en gulblåbrun regering förstöra landet och dess ekonomi. Håll i era plånböcker. Det blir hårda tider för alla utom höginkomsttagare.

#magdalenaandersson #dagostar #vänsterpartiet #Socialdemokraterna #liberalerna #Centerpartiet #miljöpartiet #moderaterna #kristdemokraterna #sverigedemokraterna #krisläge #konsekvensanalys #Gulblåbrun #blåbrun #tuffatider

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards