Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 november 2021

Av Pink Ozzy - 27 november 2021 12:06

Lyssnade på Åkessons tal och mådde illa. Verkligen illa. De lever i en drömvärld som jan förstöra Sverige på 4 år om de lyckas vinna valet med de övriga blåbruna partierna.
Han svingar åt alla håll och har lösningen för allt. Bl a fler fängelser. Det har dom i många länder utan kända resultat. Bara en massakostnader för oss skattebetalare. Vi behöver fler vårdplatser för dömda personer. De behöver vård för att ta sig ur skiten. Inre förvaring och "vidareutbildning " från andra fångar .
Fan kallar socialdemokraterna för fega, men CAD ska ee göra med 4 stödpartier som inte går att lita på. Nåja, liberalerna stack ju med svansen mellan benen i hopp om att bli accepterat av de blåbruna. De tycks dock inte bry sig om Sabuni. Sen när det verkligen gäller börjar V ställa krav som i förlängning inte är genomförbar och bara en stund efteråt hoppar C av för att S förhandlade med V om något I dagens läge ej är genomförbart eftersom det är de blåbrunas ekonomi nu ska följas.
Tycker ni att det är rörigt? Det är egentligen värre än så. Vi får väl se vilka partier som överlever nästa val. Det är ju inte omöjligt att 3 partier försvinner, vilket kan bli stora valsvängnibgar hit och dit. Men den största faran är väl om fler svenskar slutar att tänka och röstar på SD.

Av Pink Ozzy - 27 november 2021 10:06

Igår hände det igen. Oklara regler gjorde att folk röstade fel. Jo TV4, regler är oklara så länge inte alla förstår dom. Själv tittade jag, som varje år, bara på den första uttagningen och hade mina favoriter klara. Sunne och Fredrik. Nu är tydligen bägge utslagna. Men de ska inte gråta för det. Det är ytterst ovanligt att vinnaren överlever nån längre tid i musikvimlet .
Jag tror att både Sunny och speciellt Fredrik kommer att gå långt om de vill satsa.
TV4 borde dock fundera över om konceptet ska vara kvar och i s f hur man ska gå tillväga så att ingen röstas ut p g a oklara regler.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards