Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 november 2021

Av Pink Ozzy - 8 november 2021 22:10

Idag har det varit en riktig skitdag. Som gammal säljare och inköpare mm så blir jag ytterst förbannad när jag har att göra med företagare som ärvt sitt företag och har noll koll på hur man hanterar sina kunder. Men det har han väl lärt sig av sin farsa som inte heller var någon stjärna på kundrelationer.
Att flina med kunderna när saker och ting flyter på kan vilken idiot som helst. Men att hantera en kund när något är fel och kunden blir irriterad kan bara riktiga säljare. Det är inte han. Han är en riktig sopa. Vi får väl hoppas att irritationen går över om någon dag.

Av Pink Ozzy - 8 november 2021 10:17

En man och en kvinna i Iran har dömdes till döden. Detta för att mannen var gift med en annan kvinna. M a o otrohet. I Sverige är detta inte ens straffbart. Däremot kan det ju hända att frun skiljer sig.
I det omänskliga Iran med sina sharialagar är det dock annorlunda. Där är det ett mycket allvarligt brott och dessa 2 har nu dömdes till döden genom stenkastning ! Kan du tänka dig det. För det första att få en flod av stenar på dig eller att kastar stenar mot en människa för detta "brott"? Helt omänskligt och FN samt alla nationer bör ta start avstånd från detta vansinne.

Av Pink Ozzy - 8 november 2021 10:04

Det saknas folk inom äldrevården, hemtjänsten, vården, barnmorskor, lärare, poliser och brandmän. Alla dessa bekostas av skattemedel och alla klagar över bristerna.
Det konstiga är att samma personer skriker högt om något parti skulle vilja höja skatterna. Det går liksom inte ihop.
På 70-talet hade vi verkligen hög skatt. DÅ var skatten hög. Idag är den betydligt lägre. DÅ fanns det personal till det mesta och allavulle jobba. Nu tycker många att deras arbeten är för hårda och tuffa och säger upp sig. MEN om de får några 1000 extra i lönekuvertet är plötsligt inte jobbet lika hårt och tufft längre.
Men jag förstår dom. Många har 5-7 år av utbildning efter grundskolan och ser andra som i bästa fall har 3-årig gymnasium tjänar mer på ett till synes enklare arbete. De flesta jobben ovan ska dessutom berättas 24/7 året om. De får jobba jul, nyår, midsommar, helger, nätter. Det måste löna sig. Att först ha lång utbildning och sedan dåliga arbetstider ibland med risk för livet kan ju få vem som helst att byta jobb.
Personligen skulle hag inte ha något emot att betala 1 krona extra i skatt om den direkt går till dessa yrkesgrupper. Jag är pensionär, men skulle klara det. Bara vetskapen om att det finns Läkare, sjuksköterskor, lärare, hemsjukvården, hemtjänst, äldrevård mm när jag behöver dom.men som det har blivit har de ju sökt sig till andra yrken där de både tjänar mer och har ett 7-4 jobb.
Vilket parti vågar höja skatten för dessa yrkesgrupper? Upp med handen.

#barnmorskor #bb #äldrevården #hemtjänst #lärare #poliser #brandkår #räddningstjänst #läkare #skattehöjning

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards