Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 november 2021

Av Pink Ozzy - 25 november 2021 21:57

Vi sitter jämt och tittar på Curling när Sverige spelar. Ett härligt spel. Idag t ex gick tjejerna till final efter en enormt taktiskt och psykiskt starkt spel. Det är så spännande att se spelet växa fram och Ingel är givet förrän sista stenen har curlat färdigt.
Lag Hasselborg är otroligt bra när det gäller och kaptenen ett fenomen i taktiska drag.
Själv har jag aldrig provat, vilket nog skulle vara kul, men det finns ingen bana häromkring. Skulle vara kul och se hur långt tid det skulle ta innan jag lyckades få fram en sten i boet. Grejen är ju inte bara att den ska framåt. Den måste ju cirka också för att godtjänas. Men lär aldrig bli av. Jag får nöja mig med att de svenska lagen är så bra som de är. Heja Sverige och ta 2 guld.

#curling #Svenskacurlinglandslaget #hedin #hasselborg #curlingem

Av Pink Ozzy - 25 november 2021 10:14

Jag tillhör aktielotteristerna. Ja, de som istället för lotto, keno, stryktipset eller V75 sätter sina pengar i aktier.
Över tid en lönande affär även om vissa bra aktier har gått betala 2 konkursade företag. Men sånt händer. Alla hästar som golk tippar på vinner ju inte heller. Nu har jag dock hittat en pärla igen. Råkade överhöra ett samtal där denna aktie nämndes och snabb som en hög köpe jag en rejäl bunt.
På en vecka ligger den på ca 25% vilket normaltid hos mig hade skapat en säljorder. Men i detta fall tror jag att jag väntar ett tag. Med lite tur kan den ju ha gått upp ca 50% nästa fredag.
Det är kul med aktier. Speciellt om de heter Bricknode Holding.

#bricknode #aktie #aktiesparare #bricknodeenpärlaivintermörkret #bricknodebörliggakringminst30kronor

Av Pink Ozzy - 25 november 2021 09:33

Nu är det någon som fått hjärnsläpp igen. Man funderar på att ha 25 minuter paus i fotbollen i s f nuvarande 15 minuter. På så vis anser man att msn kan ha uppträdande i paus som i Super Bowl.
Men hallå, vakna upp ! Super Bowl omsätter miljarder. Något som Mjällby-GAIS knappast gör. Inte heller MFF-DIF skulle komma upp i en bråkdel av dessa summor under 1 match. Ska de då ställa upp med en lokal gossar, eller vinnaren av Mjällbys blivande sångdrottning 2019? Vi som sitter framför TVn får i s f 20 minuters reklamavbrott. Huva!
Nej, lägg ner det innan nåt spån följer upp spåret och vill driva det vidare.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards