Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 november 2021

Av Pink Ozzy - 14 november 2021 10:01

Tänkte att se Så Mycket Bättre i år. Började skapligt, men har snabbt dalat. Var är exempelvis mångfalden? Det har ju i stort sätt blivit ett ungdomsprogram. Med låtar därefter.
Igår var det sista programmet jag orkar med. Jag orkar inte med enfaldigheten, trots enstaka bra framträdanden. Men jag vill inte se en klubb för inbördes beundran.

Av Pink Ozzy - 14 november 2021 09:54

Bara ett litet exempel på hur en del gör trots klimatmöten och fina ord.
Skidskytten Dorotea Wierer tog ett eget privatplan från Italien till Idre. Hon ansåg sig inte ha tid att ta reguljära alternativ. Hur mycket gift släppte inte hon ut bara för att göra en medelmåttig tävling. Om alla skidskyttar tog egna plan så skulle det ju vara helt orimligt. Vad säger skidskytteförbundet om hennes tilltag? Privatflyg borde förbjudas.

Av Pink Ozzy - 14 november 2021 09:47

Ännu ett klimatmöte och ännu ett urvattnat dokument att lägga till handlingarna. När de träffades var risken för uppvärmningen 2,7 grader och nu efter mötet pratar man pm ca 1,8 grader. Men detta gäller om alla länder följer dokumentet. Men så kommer inte att ske som vanligt. Det enda som kan rädda bår planet är minussiffror. Allt annat är vår egen undergång. Låga plussiffror fördröjer bara eländet.
Dokumentet är bara ett dokument som inte kommer att gälla alla. Många länder har inte en chans att hålla nere dina siffror. En del andra kommer bara att skita i dom.
Synd, men våra barnbarn kommer inte att få det lätt. Blah, blah, blah, som Greta sa har aldrig varit mer sant än nu.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards