Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 november 2021

Av Pink Ozzy - 20 november 2021 20:53

Jag har snart varit gift med en kvinna i 50 år. Men sen finns det dom som är HBTQI . Tittar på ett program från Tjetjenien och där förföljer man denna grupp av människor. Varför? Tjetjenien är bara ett av minst 100 länder där HBTQI-personer inte godtas. Jag förstår det inte.
Om två killar eller tjejer gillar varandra så låt dom göra det. De har väl inte gjort dig något.
Sedan finns det många som känner att de är födda i "fel kropp". Ja, men hjälp dom att få ett värdigt liv.
Du har också kvinnor som nästintill är man men inte vill ändra på det. Varför inte ha ett naturligt tredje kön?
Jag förstår också att dom är rädda. Ett val och ett regimbyte kan förändra allt.
Jag är så gammal så jag tyvärr inte får uppleva att HBTQI-personer får lika värde i denna sjuka värld. Men mina barnbarn kanske får uppleva det om jorden har tur.
För mig är folk som hatar och våldför sig på HBTQI-personer som undermänniskor. D v s människor av lägsta och fegaste klass utan kunskap.
Vad vore Sverige utan alla våra HBTQI-personer. Jo, ett mycket fattigt land.

#hbtq #hbtqi #Tjetjenien #ryssland #feghet #frihet till alla HBTQI-PERSONER #låthbtqipersobervaraifred #vadvorejordenutanjonasgardell

Av Pink Ozzy - 20 november 2021 19:44

Nu får väl alla vaccinationsmotståndare ge sig. I Sverige vaccinerar man sig mot Covid-19. Vill man inte det är det självklart frivilligt. Men då ska man också ta de negativa sidorna av det hela. D v s att man inte får vissa arbeten, gå på vissa tillställningar, resa till utlandet mm.
Vad är problemet? Det är ju helt frivilligt.
Det är helt frivilligt att ta körkort eller inte och utsätta sig för de faror det kan innebära.
Det är helt frivilligt att gå ut på natten i vissa områden även om risken för att bli skjuten föreligger.
Det är frivilligt att äta de mediciner som läkaren föreskriver även om man tror att de innehåller gifter.
Men börja tänka!
Ni vet inte vad som kan hända i trafiken. Ni vet inte vad som händer i de s k utsatta områden.
Ni vet inte ett skit om vad en medicin innehåller. Ännu mindre om du blandar dem med en eller flera andra mediciner.

Så sluta leka kunnig och duktig. Du är ju bara ynklig och feg.
Vaccinationer räddar liv. Detta är fakta och kan inte bestridas. Av alla era svamlade motiv finns det inga fakta på. Det är bara svammel. Visa att ni är medmänniskor som vill att vi ska bli av med Coronan.
Jag hoppas att man i världen nu ger er en sista chans att göra det på frivillig väg. Fundera på det. Det kanske blir ett tvång och då ska ni fan i mig betala hela kostnaden för spruta samt de kostnader det krävs för att få er till sprutan. Borde bli ett antal 1000-lappar.
Så skärp till er och väx upp. Ta ert ansvar !

Av Pink Ozzy - 20 november 2021 15:30

Jag började använda Viasat för 100 år sedan men gick p g a diverse problem över till Canal Digital. Funkade bra tills de kom med sin nya One Place box. En riktig skitbox. Har provat flera och har kontakt med flera innehavare och alla säger samma sak. Den boxen suger. Det största problemet är att man justerar och uppdaterar i all oändlighet utan någon förbättring. Gamla fel kan försvinna, men då tillkommer bara nya.
Numera har man gått ihop med Viasat. Men 1+1 blir vid sammanslagningar sällan 2. Speciellt inte här . Det som hänt efter sammanslagningen är bara betydligt svårare att komma i kontakt med företaget och snäsigt otrevligt folk från Viasat som sitter i kundtjänst numera.
Nej, jag kommer att avsluta mitt abonnemang och gå över till fiber. Det kan ju inte bli värre.
Så "hej då Alleände.

Av Pink Ozzy - 20 november 2021 12:48

Vissa dagar ger man nästan upp när man läser tidningarna.
Skjutningar, våldtäkter, slagsmål, trafikolyckor, styckmord, rån, sexköp och mycket mer.
Jag undrar om den nån gång blir bättre. Jag känner inte det. Det blir bara värre.
Jag tror dock inte riktigt på hårdare straff. Det kör man med i USA, Ryssland, Kina, Belarus och en massa andra länder utan resultat. Nej, det enda jag tror på är fängelse ihop med ett kontrakt där man förbinder sig till arbete och preciserad utbildning. Straffen ska i betydligt större utsträckning var obegränsade i tid och folk ska släppas ut när man ser en riktig förbättring, god möjlighet till jobb och bostad som den intagna skaffa hjälp med.
Jag tror inte på en inlåsning i x antal år och sedan släpps man ut. Nej, man bör ha fått både utbildning och tränat på arbete på dagarna. Alla kommer inte att ta den chansen och kommer snart att åka in igen. Då går man väl förlänga chansen innan man kan friges.
Barn under 15 år när också kunna dömas och sättas på en speciell barnanstalt där man har mycket utbildning och arbete. Inte heller de bör släppas ut innan de är redo.
Visst nu tycker säkert en och annan att det är hårt och omänskligt, men hur är det för våra vanliga innevånare? Är det rätt att de våldtas, rånas, skjuts, misshandlas mm?
NEJ, vanligt folk måste få känna sig trygga.
Utländska medborgare som begår våldtäkter, kvinnomisshandel, mörd, dråp, rån mm ska efter bestämd tid utvisas på livstid.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards