Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 juni 2022

Av Pink Ozzy - 4 juni 2022 16:41

Tittade för någon dag sedan på rankingen i tenniseliten. I stort ätt inga amerikaner, svenskar australiensare och tyskar med i toppen. Ingen ny Björn Borg, Ilie Nastase, McEnroe och andra stjärnor man kommer att minnas i evigheter. Visserligen kommer jag att minnas Rafael Nadal och Novac Djokovic men inte som förr när det fanns 2 kanaler och man fick se Nastase mot Borgs backhand. Idag saknas denna humor och ironi som ibland uppstod på plan. Nu är det allvar och pengar som regerar. Änk bara Nastase mot McEnroe. Vilka matcher. De kommer vi aldrig mer att se. Tyvärr.

#ilienastase #björnborg #mcenroe #connors #tennis #bättre förr #nadal #djokovic

Av Pink Ozzy - 4 juni 2022 15:53

Olika tidningar, journalister, ryska befäl m fl ger lite olika syn på hur sjuk Putin verkligen är. Man talar om allt från Altseimer till cancer. Hur mycket är sant och hur mycket är sant egentligen? Kan Putin vara så full i fan att han hittat på det hela och gör att väst för det första ska tycka att han är galen och snart avsätts eller qtt han snart ska dö i cancer? Så smart kan väl inte ens Putin vara.
Men i mina ögon så smörjer han de flesta typer som sitter på någon position men otaliga rubel. För hur det än blir så kommer ett korthus att rasa. Vi får hoppas att nästa regeringschef blir någon som röjer i mutträsket. För som det nu är så är väl nästan alla från Putin och en bra bit neråt mutade.

#putin #mutade #cancer

Av Pink Ozzy - 4 juni 2022 09:59

Läser idag den f d andretränaren Martin Boqvists förklaring till hans avgång eller sparken. Jag ska väl ärligt säga att Boqvist aldrig varit en favorit hos mig. Till synes stel och arrogant. Men det ska inte påverka min bedömning här. Han har säkert bidragit till mycket bra inom förbundet.
Glenn Solberg är kvar som förbundskapten men var det så rätt? Borde man inte låta spelarna bestämma? Jag har inte läst nånstans att spelarna fick säga sitt.
Frågar du mig borde även Solberg fått kicken. Det kanske inte var hans idéer som var de avgörande i olika matcher.
Nej, detbjär sköttes riktigt dåligt.

#glennsolberg #martinboqvist #handbollslandslaget #handboll

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards