Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 juni 2022

Av Pink Ozzy - 21 juni 2022 17:39

Advokaten Gabriel Barsoum är i blåsväder. Aftonbladet har hittat ett antal tvivelaktiga kostnadskrav. Detta visar inte bara att DB utnyttjar systemet utan att systemet har grova brister.
Om t ex en advokat vill ha ut ersättning för resa samt kontakt med en klient bör det självfallet finnas en komplett journal där varje enskild besök och resa redogörs. Här har Barsoum bevisligen tagit till och höftat lite som han vill.
Om de brister som Aftonbladet visar är sanna bör åklagare titta på dessa och k värsta fall frånta advokaten hans legitimation. Vi kan inte ha advokater som skamlöst skor sig på våra skattepengar. Jag anser att det måste utses en behörig person som kan gå igenom Barsoums räkenskaper och endast betala ut det som hevislugen stämmer. Felaktiga kostnader skall helt förfalla och inte bara räknas ner.
Skulle det vara så att Barsoums felaktiga räknande är omfattande bör en åklagare stämma advokaten och qth han vid en fällande dom fråntas rätten att verka.
Detta är en skam gör hela advokatsamfundet och dess medlemmar.

#gabrielbarsoum #advokat #felaktigaräkenskaper #kollauppbarsoum #aftonbladet #advokatsamfundet #fråntaadvokatlegitimation #systemfel

Av Pink Ozzy - 21 juni 2022 11:36

Sitter och funderar over ordet o. En liten rund cirkel som är användbart ibland och ibland inte. Men varför?
Ofint, ofräscht, osmakligt, osmart, oväder är helt OK ord.
Däremot är ovitt, ogrönt, osvårt, ogod med många andra ord inte OK.
OK, några ord tillkommer när du oommervtill Norrland. Till ex oschönt m fl.
Varför är det så? Finns det nån språkforskare som kan bena ut detta för mig?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards