Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 juni 2022

Av Pink Ozzy - 15 juni 2022 21:42

Finns det någon människa som är värd 6 miljarder? Jag skulle vilja svara nej på frågan. Nu uppges att fotbollsspelaren M'pappe få det om han stannar 3 år till i PSV.
Nu finns det säkert en och annan att det är fett häftigt. Så fan heller. Vem betalar tror du? Ja, nån rik shejk. En rik shejk som tjänar sina pengar på olja. Den olja som nu går upp i pris hela tiden och som du klagar över att den blir för dyr. Nej, självfallet är det inte enbart Mbappé ensam som är orsaken till prishöjningarna, MEN , hela PSG ägs av en shejk och många andra klubbar ägs idag av shejker. Dessutom anordnas penningstinna turneringar i arabländerna. Sedan ska även fotbolls-VM hållas i Qatar. Nån enormt penningstinn golftävling ska anordnas snart. Och så där håller det på. Det blir många miljarder i slutändan som hamnar på din drivmedelsnota....

Av Pink Ozzy - 15 juni 2022 09:32

Expressen skriver i dagens nätupplaga " Rädda oss från Magda-inflationen" och skriver och lite om hur det var för 30 år sedan och hur bra (vilket nog inte borgarna håller med om) vi haft det sen dess. Men sedan Magdalena Andersson kom till makten har det gått rakt åt helskotta. Så skriver en s k seriös tidning. Fy fan säger jag. Varenda människa med över 32 i IQ kan själv räkna ut att detta är ren lögn och valpropaganda. Vem som än hade regerat just nu hade stått för precis samma dilemma. Det är inte bara Sverige som har en hög inflation. Denna beror f ö till stor del av Riksbanken (opolitisk), drivmedelspriser, konstgödningspriser, transporter och mycket annat vi inte rår över.
Men vi ligger idag på just kring 6,7%. Här är några andra länders inflationen där Magdalena Andersson inte är stadsminister i.
Albanien 12%
Österrike 8,5
Bulgarien 25
Danmark 10
Hela EU 8,6
Finland 9
Tyskland 11
Grekland 12
Ungern 19
Italien 7,5
Nederländerna 9
Polen 13
Portugal 12
Ryssland 20
Spanien 13
Storbritannien 6,7
USA 10
Argentina 64
Brasilien 13,5

Det finns även länder med lägre inflation men de lär mig komma efter snart. Vill bara påvisa hur ruttet en av Sveriges största tidningar kan förvanska sanningen.

#expressen #inflation #sverige #eu #usa

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards