Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 juni 2022

Av Pink Ozzy - 13 juni 2022 19:36

Nu visar de blågulbruna återigen att de inte bryr sig om pensionärerna. De säger återigen nej till bl a 1000 kr till alla pensionärer.
Men vi pensionärer kommer att minnas det i september då vi har val...

Av Pink Ozzy - 13 juni 2022 10:05

Har i långa år funderat på vad som skulle kunna hända med kärnkraftverken vid ett krig. Nu är vi mycket nära att gå svar. Ukrainska kärnkraftverk i Zaporizhzhia har nästan slut på reservdelar och inspektörer förbjuds att kontrollera verket. Detta är ytterst allvarligt.
Jag trodde alltid att man kanske skulle beskjuta ett kärnkraftverk, men nej, det räcker med att inte släppa in leveranser av reservdelar.
Så med lite otur har vi snart ett nytt Tjernobyl, fast lite närmare Sverige.
Känns inte allt för säkert med kärnkraftverk.
Nån mer än jag som tycker att de borde avvecklas?

#ukraina #kärnkraftverk #reservdelar #tjernobyl #Zaporizhzhia #mycketfarligt #avvecklakärnkraftennu

Av Pink Ozzy - 13 juni 2022 09:47

Nu räcker det. Tre förluster i rad och uselt spel inger inget förtroende. Det är dags att byta ut Janne Andersson. Alternativet är att han sitter kvar och att Sveriges spelare är långt ifrån så bra som de utges för att vara. Det är bara att välja. Nu det sista matchen mot Norge sprang svenskarna mest runt som yra höns. Inte en runda spelare kan få godkänt. Det var pinsamt att se spelare som i flera fall gör bra ifrån sig i sina klubblag spelar pojkfotboll i landslaget.
Och där sitter Janne Andersson i sin fåtölj och petar sig på läpparna. Enda gången msn ser honom uppe och hoppa är när han ska klaga på domaren. Jo det brukar vara domarens fel om man spelar som krattar. Titta bara på det stolpskottet som till varje pris ville dra av norrmannen byxor. Undrar vad Andersson sa innan matchen? "Hinner du inte med så dra av honom brallorna."
Pinsamt. Byt tränare nu!

#janneandersson #landslagstränare #fotboll #norge #sverige #pinsamt #byttränarenu

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards