Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 januari 2022

Av Pink Ozzy - 5 januari 2022 13:49

Moderaterna har minskat med flera procent i den mätning som tillkännagavs direkt. Samtidigt har socialdemokraterna gått framåt och även Sverigedemokraterna har gått förbi M.
Eftersom politiken tydligen inte passar det svenska folket tar M till en KU-anmälan igen. I mina ögon är det hela ytterst barnsligt och brist på egna initiativ. M har de senaste åren tillsammans med övriga blåbruna partier använt sig av KU-knepet ett flertal gånger.
Denna gång är det energiminister Khashayar Farmanbar som ska utsättas för KU. Nu har det dock hänt igen och gemene man skakar både på huvudet och axlarna numera åt detta larv.
Sluta hacka på rea motståndare. Försök att skapa en egen politik, men talar samtidigt om hur den ska finansieras. Jag tror ni blåbruna har stora problem med detta.

Av Pink Ozzy - 5 januari 2022 13:17

Hur kan man ta ut Charlotte Kalla till OS? Hon är Sveriges bästa kvinnliga skidåkare genom tiderna, men jag har mycket svårt att se att hon ska ha något i OS att göra.
Varför lite Johanna Hagström? En betydligt hungrigare åkare och en åkare som kan bli ännu bättre vid nästa OS. Sorgligt att man inte vågar lämna Kalla utanför. Detsamma händer allt som oftast även i t ex fotboll där överåriga får vara med för lång och trogen tjänst.
Sluta med det. Titta inte bakåt utan framåt.

Av Pink Ozzy - 5 januari 2022 09:15

En månad kvar till OS. Spel som jag alltid högaktat. Men inte nu längre. Att lägga ett OS i Kina och ett i Qatar samma år är ett brott mot mänskligheten på många sätt.
Bara det faktum att bygget i Qatar har krävt närmare 7000 dödsfall, de flesta arbetsinvandrare ( slavar) som med låg lön arbetat 7 dagar i veckan i många av dagens timmar. Skrytbyggen ska upp och de olympiska spelens sekretariat har säkert fått många miljoner och även många mutkolvar har fått sin beskärda del.
I Kina förföljer man olika folkslag. Bl a urigurer och oliktänkande i t ex Hongkong. Man hotar ständigt Taisom man inte accepterar som en egen fri stat. Oliktänkande sätts i enorma läger för omskolning och "anpassning till det kinesiska samhället". Inte heller står miljön högt upp på dagordningen. Man ska t ex tillverka 1,5 miljoner m³ snö för vinterspelen. Något som skulle räcka till att göra 8 snöfritt Vasalopp till farfar sträckor. Ett enormt slöseri med jordens resurser.
Jag förstår inte hur man tänker inom OS-kommitén. Är allt bara pengar numera? I så fall vore det bättre att lägga ner OS än att diktaturer ska sköta spelen på bekostnad av folket och klimatet.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards