Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 januari 2022

Av Pink Ozzy - 27 januari 2022 13:49

Har skrivit om det tidigare men känner att jag vill göra det igen. Nu har sossarna godkänt en slutförvaringsplats för kärnbränsle. Troligen inte för att de egentligen vill utan gör att få tyst på högern.
Att lägga ner kärnkraft i berget är intecsäkert i 100.000 år. Ingen kan gå i god för det. Men jag tror att alla på jorden skiter I hur det går om 2000, 10.000 eller 100.000 år.
Minns tillbaka lite. För 2000 år sedan föddes Jesus, om bibeln stämmer. För 4000 år sedan byggdes pyramiderna. För 50.000 år sedan fanns fortfarande mammutar. För 100.000 år sedan började den moderna människan homo sapiens ta sig till Europa. Men inte till Norden ännu.
Så vad tror du händer framåt? Jag tror att kärnkraften dör ut rätt snart när smarta människor kommer på något smartare. Om bara 1 eller 2000 år får de nog se över kärnavfallet. Om 10.000 år finns inga bilar och landsgränserna ser helt annorlunda ut. Någonstans på vägen kommer folk att kriga om vatten och mat. Säkert har vi gått ett antal pandemier värre än dagens corona/omecron.
Så frågan är om människan överhuvudtaget kommer att uppleva år 102.021? Kommer det överhuvudtaget finnas ett Sverige eller är det kanske krigsherrar som lever rövare.
Man kan spekulera länge utan att komma närmare svaret på om vi kommer att få uppleva år 102.021?

Av Pink Ozzy - 27 januari 2022 10:29

I vinter kommer 100.000 flygplan att flyga tomt! Anledningen är att de har avbokat flygets passagerare, men startar ändå eftersom de annars förlorar sina attraktiva slottider. Dessa är så värdefulla så de hellre flyger tomt än att förlora dom.
Vem betalar dessa miljarder? Ska europeiska länder återigen ge dom subvensioner? Självklart inte. Här skulle EU för länge sedan fixat så att de behåller sina slottider utan att behöva starta. Den här skandalen måste upphöra NU. I slutändan betalar vi detta slöseri med drivmedel genom skatten roller nästa gång vi flyger. Otroligt idiotiskt.

#tommaplan #inställdaflyg #slottider #klimat

Av Pink Ozzy - 27 januari 2022 10:20

En av mina favoriter genom åren har var it Slowhand, d v s Eric Clapton. Men det är slut med det nu. Den 76 årige Clapton påstår idiotiska saker om pandemin. Bl a att han skulle ha blivit hypnotiserad och därför tagit en spruta han inte ville ha. Han menar qtt företag som Astrazenecas har lagt in små små meddelanden på bl a Youtube där man hypnotiserar folk att ta sprutor mot covid.
Verkar som Clapton har fått delirium. Så idiotiska påståenden. Tror jag ska bränna alla mina Clapton-CD.

#ericclapton #slowhand #covid #sprutor #vansinnigtpåstående #hypnotiserad

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards