Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 januari 2022

Av Pink Ozzy - 22 januari 2022 14:33

Vilka tomtar är det som demonstrerar mot Covidpass? Är det alla dom som inte har läst att det är 10 gånger farligare att vara ovaccinerad än att vaccinera sig?
Dessa idioter äter mängder av tillsatser, s k E-nummer. De tar också andra mediciner som de inte har en aning om vad de ställer till med. Det är som som efteråt går in på kondis och beställer nån färdig kaffevariant och nån färdig dammsugare med diverse tillsatser. Sen går de ut och tar sig en cigarett.
Nej, vaccintvång är det enda rätta. Inget vaccin, ingen krog, ingen lokaltrafik, inga flygresor. Nej, ingenting ska de ha utom förmånen att få betala hela sjukhusräkningen själv och ingen sjukpenning. Kan inte regeringen slå näven i bordet och få detta till en lag?

#covidpass #demonstranter #idioter #vaccinlag #Sjukpenning #vaccintvång

Av Pink Ozzy - 22 januari 2022 14:21

Ser idag att inte bara jag utan även Brita och Kalle Zackari ogillar sändningstiden klockan 22.00 som ultimat. Brita och Kalle är de som köpt en bondgård och vi får följa dom. En av de bästa feelgood-serierna som finns. Man lutar sig tillbaka och bara njuter av all frånvaro av i troget, bråk och annat skit. Mer sådana program, men klockan 20 på kvällen. Här tycks SVT inte fatta nånting. Det här är ett program för alla från 3 år skulle jag vilja säga. Alla kan ha nöje av detta program.
Hjälp vi har köpt en bondgård och Mandelmann är ju två program som verkligen visar hur fler av oss skulle behöva leva. Som tur kan vi spela in eller kolla på plats, för kl 22 är i senaste laget. Ändra tiden SVT och skärp er!

#Svt #hjälpviharköptenbondgård #britazackari #kallezackari #Feelgoodprogram #feelgood #Njut #mandelmann

Av Pink Ozzy - 22 januari 2022 13:24

Det fanns tider då Stockholm hade fler lag i högsta ishockeyserien. AIK, Djurgården, Vilda Väsby, Hammarby och halvstockholmarna Södertälje fanns till och från i Elitserien eller SHL. Södertälje och AIK har numera blivit standardlag i allsvenskan. Vilda Väsby och Bajen är ännu längre ner. Djurgården ser nu också ut att hamna i hockeyallsvenskan. Det innebär att SHL nästa år saknar lag i SHL. En stor skandal. Vem bär ansvaret och vem ska hängas? Flera matcher spelas dessutom på gamla Johanneshov och Globen står tom och öde. Verkar som stockholmarna inte längre bryr sig om ishockey.
Både sorgligt och en stor skandal.

Av Pink Ozzy - 22 januari 2022 11:00

Visserligen gillar jag snö och vinter men när det närmar sig slutet av januari längtar jag efter våren. Längtar efter att så de första frön, klippa ner och plantera om de blommor som inte tål frost och därför står i förråd och övervåningen. Sen finns det ju massor att höra ute, men det får vänta till mars.
Det ska dock bli skönt med värme och de första vårblommorna.

Av Pink Ozzy - 22 januari 2022 10:55

Ingen tycks komma undan. De som är generationen före mig tvingades vara med om andra världskriget. Vår generation har pandemin. För Sveriges del är väl bägge händelserna lika illa. För andra länder är väl det ena eller andra värst. Hur som helst tycks ingen undkomma någon form av landsomfattande elände. Frågan är hur många år vi ska leva med pandemin och när vi på ett enkelt sätt kan resa igen. Bara att hålla ut.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards