Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 januari 2022

Av Pink Ozzy - 28 januari 2022 20:49

Har försökt att på äldre dar leta upp mina gamla " flammor ". Nu snackar vi om ca 50 år tillbaka. En häftig tanke där både språk, mekanik och annat har ändras.
Det förvånat mig att några av mina "käraste" tjejerna inte tycker att det mesta vad det gäller datorer och sociala medier inte är deras grej.
Oj vad jag älskar er för det. Kanske mest för att ni stått emot Facebook, Instagram mm. Jag har inte det, men det har mig hjälpt att finna er mina kära vänner.
Ni är härliga. Jag hoppas ni får ett bra resterande liv. Älskar er!

Av Pink Ozzy - 28 januari 2022 09:10

Som jag alltid sagt, vi vet ingenting. Mycket av det som sas för 100 år sedan var fel. Många behandlingar och medicineringar inom vården var helt felaktiga. Men man visste inget annat.
Detsamma är det nu. Vib tror oss veta men mycket tas senare tillbaka. Och om 100 år är mycket av det bi "vet" idag helt fel. Det senaste i raden är Omega 3. Det har ju varit ett undermedel i många år. Nu kommer det fram att det inte är bra för hjärtat.
Vad ska det bli nästa gång? Själv blev jag opererat gör ca 25-30 år sedan och bara ett par år senare stoppade man den typen av operation eftersom den inte var bra. Nu sitter jag här utan vissa delar av min kropp.
Så är det numera. Sånt som var sant igår är fel idag och det som är rätt idag är fel i morgon.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards