Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 januari 2022

Av Pink Ozzy - 20 januari 2022 19:04

Nu har t o m jag fått nog av restriktioner. Idag la man till ytterligare ett antal med om och men efter. Förutom säger en läkare som och en säger så. En professor säger att något hjälper en annan säger tvärt emot. Man blir tokig och vilsen av allt detta.
Nej, gör som Österrike. Lagstifta om vaccintvång och lägg till kraftiga straff om man vägrar. Tala vad det kommer att kosta om vård behövs och att alla vägrade får betala alla kostnader själv. Därefter kan de flesta restriktioner släppas. Visserligen kommer en del att bli sjuka, men långt ifrån så mycket och så många som nu.
Men inga fler restriktioner. Det räcker nu !

Av Pink Ozzy - 20 januari 2022 12:14

Nu är det ena partiet värre än det andra vad det gäller vallöften. KD kommer idag med utspelet att sänka Dieselpriset med 3 kr och säger sig att finansiera det med sänkta miljökrav i Dieseln. Så cyniskt. Här försöker alla att få till en bättre miljö och då går KD precis tvärtemot. Bara för att gå lite fler röster. Men det är helt fel väg att gå. Diesel är farlig och måste ersättas med miljövänliga alternativ. Att minska konkurrensen från diverse öststater gör man bäst i att kontrollera deras skick lite oftare så vi slipper ha dom liggandes på vägarna då fort det blir halt. Inför stränga krav på lastbilar så det blir lika kostsamt för en svensk åkare dom för en utländsk. För det är nog fär haken ligger. Dieseln är lika dyr gör slla svenska åkare, så det är bara att belasta beställaren med dessa kostnader.
Men sluta att göra Dieseln till en valfråga.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards