Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 januari 2022

Av Pink Ozzy - 26 januari 2022 20:58

De senaste dagarna har jag hört två ord jag aldrig hört förut och detta av reportrar.
Det första ordet är "norskarna" . Det ska tydligen vara norrmän. Själv anser jag att ordet normänn bör gälla även framöver.
Det andra ordet är "kommentatorna" som verkar vara ett nyord för kommentatorerna. Jag kommer att använda det sistnämnda även framöver.
Den som vill höra många s k nyord kan slå på P4 Sörmland som har en kvinna från Sydamerika anställd som moderator. Hon har bott i Sverige i 18 år och kan mängder av nyord ?. Alltså frågar du mig så är det så att om du inte kan svenska bättre än henne så bryr du dig inte om att lära dig svenska, eller så är du rent ut sagt obegåvad. Men hon tycks få hålla på att mumla fram sina reportage och påannonseringar. Konstigt att inte folk har reagerat . Inte bara konstigt utan också skrämmande.

#nyord #P4sörmland

Av Pink Ozzy - 26 januari 2022 20:47

Skratta lite för mig själv.
Tror det började med gängvåldet. Då kom Lill-Uffe och övriga högergänget och sa att regeringen inte gjorde nog och att det skulle bli bättre om de fick vara med och prata.
Sen var det väl pandemin där samma gång tyckte precis samma sak , d v s att de ville sitta med och prata.
Nu är det försvaret och vad händer? Jo, Lill-Uffe tycker som vanligt att det inte blir bra om inte han och hans lakejer får vara med.
Detta var några exempel på en vana som tycks ha infunnit sig bland borgarna. Verkar som om de efter dryga 3 år fortfarande inte förstår att de är i opposition.
Kan dom inte ge sig snart och framföra sin " förträfflighet " i valrörelsen?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards