Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 januari 2022

Av Pink Ozzy - 4 januari 2022 20:31

England lämnade EU och trodde att de skulle klara sig bättre på egen hand trots tum, pund, vänstertrafik och andra fånigheter. Men sen har det ju mer eller mindre gått utför. Nåja, pandemin hjälpte kanske till en del, men vill man vara själv ska man även klara ytterligheterna tycker jag.
Men nu kommer det. Finns en stark grupp i England som vill genomföra en NY folkomröst om att GÅ MED i EU igen. Vad är detta för larv. De har ju lämnat. Ska de gå med igen ska det kosta. Införa omgående meter och kilosystemet, byte till högertrafik och betala en ordentlig bot är väl det minsta EU ska begära.

Av Pink Ozzy - 4 januari 2022 19:45

För 50 år sedan var jag under något år tillsammans med en trevlig tjej. Sen blev det bl a jobb i annan stad och det hela rann ut i sanden.
Jag har under en längre tid sökt efter henne och fick napp idag. Fick tag i ett telefonnummer och ringde. Hon svarade och vi hade ett kort men mycket trevligt samtal. Hon var i Åre med några närstående, men vi kom överens om att samtala fler gånger. Lite kul att prata med henne igen efter ett halvt sekel.
Jag frågade om hon hade haft ett gott liv, vilket hon hade haft. Skönt att få reda på det.

Av Pink Ozzy - 4 januari 2022 18:41

Har skrivit till FHM och UD och ifrågasatt varför de inte stänger ner flygningarna till Kanarieöarna. På en månad har fallen ökat från 1500 till 15000. En enorm ökning. Samtidigt slår smittspridningen i Sverige rekord. Men av svaren att döma skiter man ökaktni gsfull i dessa fakta.
Ska vi nånsin bli kvitt pandemin behöver vi nog folk som står på tå och inte på hälarna.
Stoppa alla utlandsresor som inte är absolut nödvändiga. Tvinga i första hand vårdpersonal att vaccinera sig och jobba sen vidare med skolpersonal o s v.
Stäng ner Sverige så mycket det bara går.
GÖR NÅGOT NU SOM GÖR NYTTA OCH INTE BARA SKA SE FINT UT MEN GÖR I GEN STÖRRE NYTTA ! ALTERNATIVT BYT JOBB!!!

Av Pink Ozzy - 4 januari 2022 18:32

Något har tydligen varit knas på Bloggplatsens servrar. Gick inte att komma in. Hur länge vet jag dock inte.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards