Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 januari 2022

Av Pink Ozzy - 21 januari 2022 15:52

Ibland slår mig tanken på att hur mycket som har förändrats under 50 år. Jag ska ge några exempel.


När jag växte upp fanns det...

... bara 1 kanal och den var i svartvitt. M a o inga färger.

... bara några få datorer på stora företag. De var stora som hus och behandlade bara data.

... bara 3 kanaler på radion. Trean hade "ungdomsprogram" under vissa tider på kvällen.

... bara vanliga plasttelefoner med en snurrande nummerskiva och som satt fast i väggen. Min plastpappa satte ett lås på den så jag inte kunde ringa tjejer.

... massor att göra ute, så man var mest ute efter skolan. 

... massor av tjejer som liksom jag inte hade dator, mobil, 200 TV-kanaler mm utan kunde ägna oss åt varandra och en och annan LP.

... Kipplers. Vet inte var de tog vägen, men jag tror de köptes upp av ICA.

...  en marginalskatt som i vissa fall far enormt hög.

... möjlighet för skoltrötta ungdomar att få jobb efter skolan. Vet att folk kunde jobba i affär eller bli brevbärare t ex. 

... Fanns det en enda post och det hade allt från brevutbärning, bank, pakethämtning, bankfack, mm

... Bensinen och kvällstidningen kostade under kronan. 

... "Roliga timmen" och slöjd som enda ämnen på LÖRDAGAR !

... Disco på fritidsgården varje helg

... En fritidsgård värd namnet. Massor av grejer att göra.

... Cyklar med LIMPOR

... Kvälltoppen och Tio i top. Vilka program !!!


Oj , Nu har jag kommit en bit på väg. Kan du hjälpa mig vidare? Det vore jag tacksam över. 



Av Pink Ozzy - 21 januari 2022 15:48

Hej mina vänner.

Nu har jag lagt ut en ny om röstning. Det var mycket läge sedan. Anledningen till att det inte blir oftare är att jag i regel använder mobilen och där är det betydligt svårare att göra sådana saker. 

Men nu ska det bli intressant att se hur många seriösa förslag jag får in. Ser jag att det hela ser riggat ut tar jag bort det hela. Försök att vara seriösa och rösta på det ni tror själva. Här är ni trots allt helt anonyma. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards