Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 januari 2022

Av Pink Ozzy - 29 januari 2022 12:30

Tänk att Sverige tagit sig till handbollsfinalen. Jag har visserligen tippat domvsom 2a, men det var ju mer eller mindre ett amatörtips, även om jag spelade lite för 50 år sedan.
Men nu är det Sverige mot Spanien. Ett Spanien som har varit svår gör Sverige en längre tid nu. Men det kanske är just det som kan vara bra för Sverige. Spanien kanske underskattar oss.
Men det borde dom inte. I år verkar det som reserverna är minst lika bra som ordinarie spelare.
Men vi får väl se kl 18 i morgon. Jag hade ju tippat Sverige som 2a. Men nu i finalen tippar jag Sverige som vinnare med 30-29.

#sverige #spanien #handboll #handbolls-VM #final #handbollsfinal #hejapåsverige #kanal6

Av Pink Ozzy - 29 januari 2022 12:23

Idag läser jag i dem s k kvällstidningarna att en kändis har bröstcancer och en var utbränd.
Och?
Både min fru och jag har varit utbränd. Hon nlev aldrig bra utan är numera pensionär, men var innan dess sjukskriven i flera år. Jag slutade mitt jobb, som jag älskade, när jag var på väg att gå in i bägge för fjärde gången. Nu blev det en fjärde gång ca 5-6 år senare istället.
Dessutom fick min fru bröstcancer i ett bröst som fick tas bort.
Men inte kommer det några kvällstidningar för det, tack och lov.
Men varför tror kändisar att deras sjukdomar är unika och speciella? Det är många som går in i väggen varje dag och många som får bröstcancer eller annan form av cancer eller andra allvarliga sjukdomar.
Om vi går vidare till TV så snackas det lika mycket om sjukdomar eller död. För någon dag sedan såg jag Aviciis bror prata om hans tragiska död. Det finns många som tar sitt liv dagligen. Ingen som skriver eller visar upp deras historia i TV.
Så varför ska kändisarnas öden dras upp hela tiden? Det gräver bara ytterligare sår i hjärtat på dom drabbade och dom som blir kvar. Det kan också bidra till att självmordsbenägna kanske gör slag i saken. Nej, sluta med självmord och sjukdomar av kändisar och även andra förvisso. Vi vill inte se det. Nåja, med vi menar jag alla normala människor. Inte svallerläsarna som gottar sig i andras eländen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards