Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 december 2022

Av Pink Ozzy - 4 december 2022 19:58

Just nu tror knappt 35% av väljarna på sossarna. Det tog m a o 2 månader för svenskarna att inse att de blåbruna inte är något att hålla sig i när det blåser ute.
Som jag har skrivit ett antal gånger är det redan många vallöften som har farit sin kos. Ofta med nästan larviga ursäkter och förklaringar.
Fortsätter Kristersson och hans polare så även i fortsättningen är L och Is kanske ett minne blott vid nästa val. Kanske även C och Mp, vilket är sämre för Sverige. Vart tar miljöarbetet vägen? Ja inte hos regeringen i varje fall.

Av Pink Ozzy - 4 december 2022 11:57

Här ser man ett gäng tjejer åka skiten ur sig under 20 km. Och de kan åka med full fart. Återhämtning är i nån enstaka backe. Men sen är det full fart igen. Så håller de på och tillåter sig t o m en spurt.
Men sen, 1 dm efter mållinjen faller de ihop och bara chippar efter andan . Magen värker varenda muskel värker och en del vet knappt var de befinner sig. Men sen efter 1-2 minuter börjar de så sakta återkomma till verkligheten.
Jo det har hänt mig 1 gång i ett terränglopp. Jag gav mig den på att han som kom bakom mig i sina 48or inte skulle förbi mig. Jag minns mållinjen och kompisarna som hejade på mig. Sen blev det SVART . Kompisarna sa att jag legat på marken i flera minuter innan jag vaknade. Sen kom smärtan. Ont som bara den. Till saken hör att jag inte tillhörde de tränades skara. Jag kommer aldrig göra om det.
Men killarna och tjejerna i världstoppen gör det om och on igen. Jag förstår inte att de vill utsätta sig för detta varenda vecka, hela vintern.

Av Pink Ozzy - 4 december 2022 09:27

Idag är det tänkt att jag ska sätta 100 lökar. Fick dom igår. Hade inte tänkt sätta fler, men så såg jag dom här och bara kände att jag måste ha dom. Det stod att man kunde sätta till tjälen kom och det har vi ju ingen.
Men nu går jag bara inte köpa fler blommor, frön eller växter. Nåja, utom dom som kommer i morgon.....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards