Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 december 2022

Av Pink Ozzy - 23 december 2022 10:24

Många är ute på vägarna just nu och fler blir det. Tänk er för. Kör med huvudet och inte med gasfoten. Det är otroligt halt ute. Har själv under många år åkt minst 2 gånger per år till fjällen, men julen är värst. Det ska käftas med sura barn och en sur fru, det ska bytas kanal på radion, värmen ska justeras, barnen är hungriga, frun måste kissa o s v.
Börja med att klargöra för alla barn hur långt det är. Inte i km utan mer praktiskt. Tala om att det blir fikarast, lunch, fika igen, och etter det är vi snart framme. Har funkat klockrent på mina. Frugan sköter radiokanaler och värmen. Jag sköter körningen och jag vill inte gärna bli störd i onödan. Det kanske låter tufft, men har funkat jättebra. Enkelresa var det iallafall ca 65 mil enkelresa. Då måste det vara ordning i bilen.
Så kör försiktigt. Bättre komma fram än till sjukhuset eller likbilen.

Av Pink Ozzy - 23 december 2022 08:45

Jag önskar alla mina läsarvänner

EN RIKTIG GOD JUL
och
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅRfet text

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards