Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 december 2022

Av Pink Ozzy - 24 december 2022 21:35

Tunnelbanenettan som egentligen heter Janette Höglund, 53, och var men i femmans Tunnelbanan slutade för flera år sedan som vakt i tunnelbanan p g a diverse sjukdomar.
Efter det har hon ägnat sig åt att hjälpa de utslagna i Stockholm. Denna jul har hon lämnat matkassar till de fattigaste och utslagna. Är inte hon en ängel. Redan som vakt såg jag att hon hade ett stort hjärta när hon tog hand om utslagna eller bara fulla tonårstjejer. Hon kunde prata med alla.
Jag verkligen att hon lyckas med det hon numera håller på med.

Av Pink Ozzy - 24 december 2022 21:27

Hockeyspelaren Fredrik Claesson som har spelat för ett antal NHL-klubbar och sedan i somras, efter att Ukrainakriget pågått ett tag, spelat för ryska CSKA Moskva har skrivit på för ytterligare 2 år.
Fy fan för dig Fredrik Claesson. Hoppas du får betalt i Rubel och den blir värdelös eller att Ukraina satsar några raketer på Moskva.
Att du inte skäms. Det du gjort är lika illa som om någon svensk hade spelat fotboll i Tyskland under 2a världskriget.
Vi vill inte ha dig i Sverige. Du är en förrädare. Du kanske får spionutbildning i Ryssland för att sen komma hit igen, men vi vill inte ha dig här. Stanna där, förrädare.

Av Pink Ozzy - 24 december 2022 12:29

Jag vill bli av med min bror, eller halvbror som han är sedan början av 70-talet. Nja, nu menar jag inte att döda honom, även om det var en tanke.
Nej, jag vill att han försvinner ur kyrkoböckerna, eller var det nu är. Det ska inte stå att han är min halvbror. Han ska inte vara något till mig. Någon som vet hur man gör?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards