Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 december 2022

Av Pink Ozzy - 28 december 2022 09:54

Denna vecka har jag hittat 2 brutna vallöften av regeringen, men så är det ju bara onsdag.
Man har inte sänkt/tagit bort skatten på plastpåsar. Inte för att det gör mig något, utan mer ett svek för dom som röstat på dessa knasbollar.
Sedan har vi en spritskatt som nu ska höjas, trots att Kristersson lovat att INGA skatter ska höjas under has regeringstid. Tror du att det är slut i och med denna höjning? Jag tror inte det. Det kommer att komma många under hans styre. Var så säker.

Av Pink Ozzy - 28 december 2022 09:40

De borgerliga i regeringen får allt färre anhängare bland sina väljare. Något som inte alltid kommer sossarna till del.
Nej det tycks vara så som så ofta förr, att det tillfaller något parti som inte direkt är med och regerar. Sveridemokraterna bestämmer på ett sätt mest i riksdagshuset, men de får aldrig skit för det dom bestämmer om utan det läggs på regeringen. Så om Åkesson bestämmer något och det skiter sig så är det ändå han som får de fiktiva rösterna i en opinionsmätning. Ett, tyvärr, perfekt läge för honom att kunna vinna nästa val. Så tyvärr spelar allt fulspel rätt i händerna på Jimmie Åkesson.

Av Pink Ozzy - 28 december 2022 09:33

Någon gång per år kommer ett oväder Kanarieöarna. Har under ca 10 semestrar på 1-2 veckor upplevt det 2 gånger. Förutom det har det duggregnat lågon enstaka gång.
Detta år har det dock varit extremt. 1 gång i september, en gång dagarna innan vi var där och dessutom nu. Caliman drar över öarna med storm, regn och många blixtar i släptåg.
Lite märkligt. Är denna höst en ren tillfällighet eller tillhör det den allt mer galopperande klimatförändringen?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards