Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 december 2022

Av Pink Ozzy - 22 december 2022 20:58

För någon dag sedan gick Ebba Busch ut och lovade företagen elstödspengar. Bara ett knapp dygn senare pudlar hon och menar att hon inte rår över EU och att dom nu skulle ta fram ett alternativ som fungerar. Slutdatum är dock inte satt. Hur många företag kommer att gå i konkurs för att regeringen inte läst på. Tror dom att det bara kan sitta i regeringen och göra som dom vill. Dom går ju på pumpen hela tiden så vallöften flyger sin kos. Beklämmande att inte vara mer påläst.

Av Pink Ozzy - 22 december 2022 20:51

Dan före dan före dopparedan. Men några större julkänslor har i år inte befunnit sig. Har man 3 barn och en trave barnbarn och så gott som alla ligger i Covid. Så det blir en jul ivall enkelhet.
Jag behöver inte 100 rätter. Får jag skinka, Janssons frestelse, vår egen senap, must, min lille vän, köttbullar, grönkål med skuren bacon och grädde kokat en liten stund, några ägg så klarar jag mig. Det mesta är t o m hemlagat.
Lite kakor och glögg efteråt så blir det ett stort plus.
Sen blir det Svensson, Svensson och Kalle Anka. Ja, jag kan nästan allt utantill, men det hör verkligen julen till.
God Jul! Även om jag nästan struntar i den. Har inte ens "hittat" en julgran i skogen.

Av Pink Ozzy - 22 december 2022 12:27

Natohistorien mellan Turkiet och Sverige tycks dras i långbänk. För att få slut på detta kör medlemmarna ha en omröstning om vad som är rätt och fel. Håller vi terrorister i landet eller inte. Det ska inte vara en liten skitstat med en statsskuld upp över öronen som bestämmer över en sådan fråga.
Det är dags att lösa det här, utan att Sverige lägger sig platt för diktator Erdogan.

Av Pink Ozzy - 22 december 2022 10:17

Under ca 35 år har vi sorterat och komposterat matavfall. Det har gett oss mycket kompost genom åren.
Fr o m 2024 ska alla inom EU sortera matavfallet. Det ska således inte kastas bland vanligt skräp. Fantastiskt att EU äntligen är ikapp mig och min fru. Vi får bara hoppas att alla avfallsstationer tar väl hand om avfallet. Sköter dom det på rätt sätt kan det bli miljontals kg kompostjord varje år. Det skulle ju bli en enorm utveckling mot fegens konstgödsel.
Så vi får väl avvakta vem som kommer på den smartaste idén.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards