Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 december 2022

Av Pink Ozzy - 14 december 2022 23:03

Jag trodde det numera bara förekom bara på Ålandsbåtar, men tyvärr det förekommer fortfarande på diverse hotell på Kanarieöarna. Karaoke! Likt en asiatisk influensa håller denna "smitta" sig envetet fast på hotellets väggar. Jag hör på håll rn pianist som spelar som sjunger lika som min illebror. Sorgligt illa med andra ord.
Förbjud detta japanska påfund. Mestadels förstörs bara låtens andemening och det hela låter bara jävligt illa även om publiken applåderar och hoppas på deras tur snart. Från balkongen låter det dock bara en sämre variant av idol.

Av Pink Ozzy - 14 december 2022 15:12

Nu har veckan gått och hemlängtan börjar infinna sig. Visst är det skönt att bo precis bredvid havet och ännu närmare poolen men efter nån vecka täcker det med värme , all inklusive och vatten.
Det är i slutet man längtar till kyla, snö och en skön fåtölj att bara softa i.
Tänk på mig på fredag när jag njuter av en kopp te i min sköna fåtölj och kanske några skidtävlingar på TV.
Visst, det är skönt med semester men skönt att komma hem också.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards