Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 december 2022

Av Pink Ozzy - 29 december 2022 19:36

Kan inte låta bli att visa detta klipp.

Av Pink Ozzy - 29 december 2022 19:34

Ja, Ulf Kristersson skulle nog aldrig sagt att han inte kommer att höja en enda skatt nästa år men nu till nyår droppar det ner ett antal nya skatter. T ex kommer spritskatten och tobaksskatten att höjas. Jag dricker mest fulsprit från utlandet och röker inte så egentligen gör det mig inget, men det är principen. Säger man att skatter inte ska höjas så ska de inte höjas.
Men sedan ska ju drivmedelskatten sänkas. Kanske därför bolagen höjer priset med nästan 50 öre.
Sedan ska företagen få skjuta upp att betala skatten. Till vilken nytta? Kan man inte betala den nu ska kan de inte det heller när vi står ännu djupare i lågkonjunkturen och företagen absolut inte har råd. Flera går säkert i konkurs också så vi inte får tillbaka nånting.
Ja, och flera skatter höjs under våren. Var så säkert.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards