Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 31 december 2022

Av Pink Ozzy - 31 december 2022 19:00

Jag får en massa tweeds jag inte bett om. Bl a Lamotte som ligger på yttersta högerkanten och hans anhang. Nåja, jag har inte fått dessa personligen utan allmänt. Detsamma gäller en massa andra knasiga typer. Eftersom man bara får ett enstaka inlägg får jag bara en ögonblicksbild av sammanhanget. Eller vad sägs om följande som inte ens är svar eller något liknande på en kommentar från mig:
Sug kuk, ta dig i dalen, är du bög? hur kan du försvara invandringen. Och en massa annat. I regel svarar jag inte, men kan ju göra det här (se frågorna ovan).
Nej, jag suger inte kuk, tar jag mig i dalen är det för att tvätta mig, nej jag är inte bög, det finns många orsaker att försvara VISS invandring. Inte att öppna dörrarna på vid glänt.
Hoppas det löste upp en del knutar. Men summa summarum är att jag skippar fjantetvpå Twitter framöver. Där skriver bara en massa töntar utan namn.

Av Pink Ozzy - 31 december 2022 14:27

Mycket intressant krönika av Jan Guillou. Och det är denne diktator som Kristersson nu svansar för. Fy fan. Uteslut Turkiet från NATO!!!!!!!!

I morgon är detta kriminellt att skriva

https://www.aftonbladet.se/a/3EBR8M

Av Pink Ozzy - 31 december 2022 10:21

Jag vill önska alla mina läsare ett gott nytt år. Ni har under året blivit drygt dubbelt så många, vilket jag tackar för.
I morgon skriver vi 2023 med allt det medför. Vi får väl se den sista december 2023 hur det har gått för var och en och för landet Sverige.
Jag klarar mig nog, även om det nästa år kommer in mindre pengar eftersom vissa pensioner då slutar att utbetalas. Så lite får jag nog dra in. Men det är i s f från "slösarkontot". Jag har låst min el i 5 år, så den är nästintill fast. Men eftersom elbolagen har märkt att tolk sparar på elen och söker sig till dom som har lägst kilowattpris och dom börjat höja de fasta priserna istället. Fult, mycket fult.
Bensinen ska ju ner en liten bit, men det är det lilla det. Och som alltid är det vi pensionärer som får betala notan. Vi får inte dra av våra resor nånstans.
Maten är ju ett elände sedan något år tillbaka. Det är höjning på höjning. Har sett varor som nu är dubbelt så dyra än för ett drygt år sedan. Alla skor sig så mycket de kan.
Sen har vi några riktiga oroshärdar som vi i nuläget inte vet hur de slutar. Ukraina Taiwan, Korea, Belarus är bara några länder vi inte vet vad som kommer att hänta i. Oroande!
Men vi får väl ta en dag i taget så får vi se hur hi parerar stötarna vi få.
Gott slut och ett gott nytt år !

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards