Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 december 2022

Av Pink Ozzy - 5 december 2022 18:59

Det snackas hit och dit om energi. Ska du ta lite fakta från år 2021, som nog inte skiljer sig enormt med detta år.
Sverige förbrukar 133,5 miljarder kwh
Vi importerar 14290 miljoner kwh
Vi exporterar 26020 miljoner kwh
Varje person förbrukar 13085 kwh
Vi importerar 361100 fat olja per dag
Ja, jag kan hålla på så ett tag till.
Vad vill jag då säga med det? Nja, inte mer än ett du kan räkna ut behovet själv. Att vi behöver en massa kärnkraft är ju strunt. Just nu har vi knappt ett verk igång och det funkar. Men, och det håller jag med om, blir det knepigare i vinter. Men problemet ligger inte i antalet kärnkraftverk utan i planering. Vi behöver inga nya, men vi behöver kanske starta upp de som stängdes ner så vi har back upp. Detta för att riksdagen de sista 45 åren inte gjort ett dugg för att komma med alternativ.

Av Pink Ozzy - 5 december 2022 17:20

En rätt svår nöt att knäcka är den om illegala invandrare. SD vill självklart att alla ska ut. Jag håller dock inte riktigt med. Många av dom har arbete i Sverige. Ofta de skitigaste och värsta jobben. Om dessa personer får rätt lön, beskattas mm så kan de väl få stanna. MEN, det är en hake. Nästan alla som anställer illegala invandrare gör det för att tjäna pengar. M a o ingen skatt inga avgifter till sjukvård eller pension mm. De jobbar, men bidrar inte till statens utgifter och ska därför utvisas precis som alla andra som är här illegala och inte ens jobbar. Många är ju även här för att sälja knark. Många mycket unga från Nordafrika är ju här bara för att kvarka. Pengar har de inte, så de stjäl på ett eller annat sätt.
Så nu ska jag vara hård och kanske lite omänsklig, men de som inte har ett lagligt jobb och betalar skatt bör utvisas. Det finns dock en hake. Hur ska de hittas? Från vilket land kommer de? Vill hemlandet ta emot dom? Finns nog flera frågor att ställa....

Av Pink Ozzy - 5 december 2022 16:59

Freys Hyrverk kör åt kungens gäster, gäster till Nobelmiddagen, statsministerns gäster mm. Sedan förra året är det dock lag på att bilarna ska ha taxameter för att få taxitillstånd. Detta tycker dock inte Frey och fortsätter som om i get hänt och har redan i år omsatt ett antal miljoner.
Nu är frågan vad som är rätt och fel. Som jag ser det finns det en lag utan undantag vilket innebär att Freys Hyrverk antingen sätter in taxameter eller börja köra grus. Vi har lagar och de är till för alla. Om de nu slipper för att de är tjenis med kungen, Nobel Stiftelsen eller stadsminister kan vi andra medborgare också ta lagen i egna händer. Lagen ska ju vara lika för alla.

Av Pink Ozzy - 5 december 2022 11:00

En härlig sångare har sjungit sin sista låt. Han var under säkert 50 år verksam i olika konstellationer. Hep Stars var en av de första banden han spelade i och redan då hade han sitt axellånga svarta hår. Hittarna var många och fler blev det i duon Svenne & Lotta. Lotta var hans dåvarande fru som var otroligt vacker. Sist jag såg Svenne var för bra några år sedan och rösten och håret var kvar.
Idag sörjer jag och många med mig Svenne Hedlund. Aldrig glömd.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards