Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 9 augusti 2022 15:55

CUFs ordförande åkte på en bjudresa me tobaksjätten Philip Morris till deras forskningscentrum i Schweiz. Réka Tolnai som är CUFs ordförande tycker att det är helt OK att åka för att sedan försöka påverka riksdagens partier att ändra tobakslagen så att folk kan sitta på en uteservering och röka en cigarett eller en joint (!) för att det ska bli lite roligare i Sverige! Hur tänkte hon här? Är Sverige tråkigt? Blir Sverige roligare om man röker eller knarkar?
Philip Morris menar att tanken var att visa upp alternativa tobaksprodukter i s f rökning. CAD är det för idioti? Ta snus och tuggtobak som exempel. Du skadar dina slemhinnor, du får stora tandproblem och gör tidig tandlossning. Dessa tobaksvaror innehåller mängder av gifter som folk stoppar under läppen . Och det är vad Philip Morris vill att folk ska ta istället.

Nej gör som jag. Sluta helt med tobaksvaror så mår du bäst.
Min kompis fick bygga ut restaurangen när rökförbudet kom. Han fick drygt 30% fler gäster som tyckte det var skönt med rökfritt.
Men nu vet vi ju vad CUF vill så här en månad före valet.

#bjudresa #mutresa #cufordförande #rökare #RékaTolnai #cuf #centersungdomsförbund #rökning #snus #rökfritobak #närskarékatolnaibörjatänka?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards