Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2022 10:13

Nu kom Kristersson ut med ett nytt arbetsförslag med sänkningar hit och dit. Förra gången de var vid makten fick pensionärerna omgående en straffskatt. Av någon anledning märkte han väl att det inte var rätt väg att gå utan ger pensionärerna en skattesänkning för att de HAR jobbat. Konsekvent tänkande är inte Kristerssons starka sida.
Finansieringen sker via A-kassa, försäkringskassa och liknande. Vilket innebär att de som inte har något arbete eller är sjuka ska bekosta dom friska som gar arbete i tron att de ska snabbt bli friska och få ett jobb. Vilken jävla cyniker. Själv har han väl knappt jobbat en dag i sitt liv.
Nej, vi får hoppas att vi slipper en blåbrun regering som slår på de redan fattiga.
Sen är det ju en sak till. Just nu har M och SD lika många röster. Vad händer om M slutar på 16% och SD på 20%? Vem kommer att kräva statsministerposten då?

#kristersson #moderaterna #sverigedemokrater #arbetsförslag #lägreskatter #mindrebidrag #kridsterssonharnollkoll #vemblirstatsminister?

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2022 09:59

Salman Rushdie har knivhuggits av någon dåre som tror att han gör Iran en tjänst. Han är ca 24 år och lär väl aldrig komma ut utsett amerikanskt fängelse igen. Vi får väl hoppas att det finns folk på kåken som ger honom några omgångar.
Som tur så överlever författaren. Det fria ordet måste få finnas utan att några ayatollor eller mullor tycker annat. Jag har inte läst satansverserna, men kanske är det dags nu. Men troligen får jag inte ut så mycket av boken eftersom jag inte tänker som en muslim.
Tur i varje fall att Rushdie kommer att överleva.
#salmanrushdie #satansverserna #knivhuggits #islam #muslimer #detfriaordet #ayatolla

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2022 09:51

Har mer och mer ont i ryggen och under den här värmen även i resten av kroppen. Speciellt huvudet. Jag äter massor av tabletter, men de hjälper knappt.
Vet snart varken ut eller in. Sitter nu för tredje dan mest i fåtöljen och ser på TV.
På något sätt känns det som om allt snart är över. Man vill nästa ge upp. Och nu ska det tydligen vara varmt i nästan 1 vecka till...
Känns kört.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards