Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2022 21:04

Tittar på Idol 2022 precis som alla tidigare år. Men var är alla tokstollar som TROR att de kan sjunga? Det är ju DOM jag vill se så här i början.
Tänker vi på de som sjunger bra så har jag dock inte fått gåshud som jag fick av t ex Mariette, Måns Zelmerlöw, Anna Bergendahl eller Darin. Fyra av se bästa genom Idolhistorien. Fick gåshud så fort dom öppnade munnen för första gången.

#idol #darin #mariette #månszelmerlöw #annabergendahl #gåshud

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2022 16:57

Ett nytt uttryck gäller för detta val. "Vi har landat i att xxxxxxx".
Vad då "landat i"? Det är inte bara 1 partiledare som har uttryckt sig så. Varför säger ingen längre "vår ställning är" eller " vår ståndpunkt är" eller " Vi har beslutst"?
Att ha landat låter så fel på alla sätt. Känns som om man flugit iväg och råkade landa just där. Rätt eller fel.
Nej, sluta landa och prata konkret.

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2022 10:47

Hur korkad får man bli? Ett antal om nästintill 20 klimataktivister limmade fast sig på E4 i Stockholm. Hur dum får man bli?
Att göra detta...
.... är trafikfarligt
.... hindrar ambulans, polis och räddningstjänsten
.... gör att folk inte kommer i tid till jobbet
.... Gör qtt små barn måste vara längre tid på förskola
.... gör att folk är ännu mer hatar allt vad klimatet heter
.... gör att folk tycker att klimatvänner är knäppa mappar
.... hjälper inte klimatet för 5 öre.
Jag kan fortsätta några rader till men nöjer mig där.
Så sluta med detta fjanteri. Det är ju inte första gången sånt händer.

#klimataktivister #klimatet #limmafastsigpåvägen #idioti #hjälper inte miljön #hårdastraff

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards