Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 11 augusti 2022 16:18

Det hela är ju sjukt. Turkiet vill ha bort kurderna och stöds av bl a Irak. Ett land som inte är överens med USA. Turkiet är inte med i EU, men har mågon form av samarbetsavtal innan de blir fullvärdiga medlemmar. Under tiden säljer de vapen till Ukraina som försvarar dig mot Ryssland som blir mer och mer kompis med Turkiet. Hänger du med? Nja, inte jag. För mig är Erdogan som en dubbelspion. Han säger en sak, men menar en annan. Allt för att locka väljare och potentater över på sin sida. Han är precis som Putin mer rädd för att bli avsatt mer än något annat.
Ja, vi får väl se hur det urartar, men med Putin och Erdogan vid makten kommer inget positivt att hända.

Av Pink Ozzy - 11 augusti 2022 09:33

Nu är det i stort sätt 1 månad kvar till valet och valaffischerna börjar förfula varenda stad och by. Frågan är väl vad som händer EFTER valet.
Som jag ser det är en röst på rött eller grönt (inkl C) en röst på ett stabilt Sverige. Magdalena Andersson verkar vara en stadig stadsminister. Hon får dock ta in några centerpartister om de vill det.
En röst på gul/brun/blå blir en röst till förvirringens rand. Kristersson vill ju bli stadsminister. Det är ju den lille mannens stora dröm. Men det är ju inte klart att han blir stadsminister. Jag tvivlar. För det första vet vi inte om både KD och L kommer över 4%. Gör någon av partierna inte det är det ju kört för det blocket. Sen kommer det bli mycket liv innan allt är klart. Helt beroende på mandatfördelningen. Blir det allt för många foliehattar som röstar brunt (SD) så vill nog Åkesson ha mer att säga till om, d v s fler ministerposter, vilket kan vara firekt farligt för Sverige. Ta t ex försvaret, rättsväsendet och finanserna. Å andra sidan släpper inte Kristersson finanserna. Men det kommer att bli trassel, jag lovar.
Nej, det är bra som det är. Problemen vi har idag är inte Sveriges fel. Den som säger det ljuger. Vi har problem, men det har alla länder just nu. Och just för att problemen är så små hittar de blåbruna på diverse valfrågor som inte finns. Som t ex fastighetsskatten. Den har inte sossarna sagt ett ord om, även om jag personligen skulle vilja se en skärpning av stora lyxvillor och liknande.
Skulle det sen vara att Kina startar krig mot Taiwan har vi ju ingen aning om vart det slutar. Då kan det ju bli riktigt allvarligt. Och I s f vill inte jag ha Busch/Kristersson/Åkesson vid rodret. Det vore direkt farligt.

#valet #2022 #liberalerna #kristdemokraterna #sverigedemokraterna #socialdemokraterna #vänsterpartiet #miljöpartiet #kristersson #magdalenaandersson #åkesson #kina #taiwan

Av Pink Ozzy - 11 augusti 2022 08:31

Nu är det dags igen. På med ACn och sätt dig inne utom på morgonen. Varför ska gud slösa med energin så mycket när vi är mitt inne i en klimatkris. De senaste dagarna var så sköna och man fick lite gjort. Nu ska det bli uppåt 30 igen och det till ca tisdag Usch. Jag är gör gammal för olidlig värme.
Som grabb cyklade jag 14 km till Eriksdalsbadet precis söder om Stockholm. Sen låg jag där till framåt 16 då jag cyklade hem igen. Ofta varje dag. Nu fattar jag inte hur jag kunde ligga på läktaren hela dan. Skulle aldrig klara det numera.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards