Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 17 augusti 2022 13:40

Hur får detta ske? Obegripligt! Man har fått lov att måla en hel tunnelbanevagn i blåvitt och SDs emblem. Är detta trafiksäkert? Är detta värdigt kommunal trafik? Jag skulle aldrig sätta mig i en sån vagn. ALDRIG!!!

Av Pink Ozzy - 17 augusti 2022 13:13

Det har hänt en hel del under min livstid . Min farmor var hemmafru och min farfar sjukskriven till sin död p g a hjärtat. De lagade mat på vedspis och saknade TV.
Själv gick jag i byskolan och skrev och räknade mycket på en griffeltavla med träram i årskurs 1 och 2. Telefon hade vi inte. Det var ytterst få i släkten som hade telefon eller TV. Vi gick TV när jag gick I 2an. En svartvit rackare.
I 7an räknade vi med räknesticka som nog ingen idag känner till. Hela högstadiet var det tjejer som gällde. Många tjejer blev det.
Nån gång under 8an eller 9an fick vi färg-TV.
På gymnasiet kom fickräknaren och i samma veva kom digitala klockor. Skit som drog mycket batteri och hade just inga finesser. När vi köpte vårt andra hus kom parabolen och fler kanaler. Då var det slut med att sitta vid lunchbordet på jobbet och prata om gårdagens film. Alla såg ju olika program. Till slut hade jag 2 paraboler.
Just det , datorn kom ju också där nånstans och det gamla 56-modemet öppnade en ny värld, om än sakta. E-mail och senare Facebook var nyheter. Räkningar betalade man på nätet och man började köpa saker på nätet. Numera har jag även fått fiber med alla dess möjlighet. Speciellt hastigheten är ju kanon.
Men nu kommer jag dit jag ville. Det finns tydligen något som kallas för kassatjänst. Har själv inte hört talas om det förrän nu. Om man vill kan man betala sina räkningar med riktiga pengar. Nu ska det gå i graven och panik bryter ut bland en och annan äldre som aldrig använt en dator. Till dom måste man ju hitta en bra lösning INNAN man tar bort kassatjänsten.
Varje gång tror man ju att tekniken inte kan gå längre, men det kan den tydligen. Man börjar ju så sakta använda 5G och man pratar redan om 6G. Finns nog inget slut på tekniska finesser, frågan är hur länge man orkar hänga med.



Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards