Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 5 augusti 2022 16:37

Nu säger lilla Ebba Busch att hon ska samarbeta med SD i HBTQI -frågor. Ok, vem ska först ingå avtal med djävulen?
Det är nästan larvigt att lyssna på Ebba Busch i HBTQI-frågan. Vilket hyckleri!!!

#hbtq #hbtqi #ebbabusch #kd #sd #sverigedemokraterna #hyckleri #vemska mantropåinteärdetebbqbusch

Av Pink Ozzy - 5 augusti 2022 10:38

När Kina nu utför en jätteövning utanför Taiwan så påminns jag om när jag gick i skolan på 60-talet. Det fanns e del killar som i sig var rätt fega och svaga. Men om någon annan kille rörde sig med sina kompisar i skolan så sprang den fege alltid till sina starkare kompisar och "visade upp" dom. Gärna tog de då nån kille som inte tillhörde någon gruppering och gav honom lite stryk.
Så är det med Kina idag. Taiwan får amerikanskt finbesök och bums ska Kina visa tuppkammen. Sorgligt att ett stort land ska bete sig så svinigt.

#kina #taiwan #usa #pelosi

Av Pink Ozzy - 5 augusti 2022 10:24

Sj är idag ett företag i fritt fall. Tågen ställs in eller kommer inte i tid. Ett tag ville man konkurrera ut flyger....
Och nu ska det byggas snabbtåg till Göteborg och Malmö från Stockholm. Tanken är väl god, men så länge man sköter bolaget så bristfällig bör man kanske övergå till Briotåg.
Från generaldirektör (om det finns en sådan) och en bra bit ner bör varenda chef sparkas och företaget bör starta om från grunden. Så här har ju SJ som företag skötts sen minst 80-talet. Och sedan ca 2020 har det bara gått utför.
Det SJ ska göra är att få ordning på tågtiderna och skippa snabbtåg innan nuvarande problem är lösta.

#sj #tåg #tågtider #snabbtåg #försenadetåg #inställdatåg

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards