Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2022 17:14

Jag ska vara ärlig. Jag gillar inte Sanna och att hon fick hålla i allsången.
Jag gillar dock Lotta, men gillade till en början inte att hon konkurrerade med Skansen. Under åren gar det dock visat sig att Lotta är en formidabel programledare och när Sanna fick allsången fick Lotta i princip WO.
Men det som verkligen var stort var att Lotta var på Sannas sista allsång och överlämnade en blombukett och sjöng med i allsångslåtarna. Det var generöst och stort.

#lotta #engberg #sanna #nielsen #allsång skansen #liseberg #lottapåliseberg

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2022 12:07

I Aftonbladet går det nu att läsa att Bianca Ingrosso är singel. Men vem fan bryr sig? Är Aftonbladet numera en skvallerblaska? Jag och de flesta med mig ger nog blanka fan i vad Ingrosso har för sig. Om hon är med nån, är singel, har en liten eller stor lägenhet är bara skräpläsning och är väl inget plus om det skrivs i en kvällsblaska.

#biancaingrosso #aftonbladet #skvallerblaska #skvallertidning

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2022 11:42

Återigen kommer SD med ett populistiskt utspel inför valet. Man vill skippa elskatten under vintermånaderna. Och återigen ett utspel utan att tala om var miljarderna ska tas ifrån. M a o kan det bli dyrare för mig eftersom de stora villorna och fastigheter får så mycket så att jag få betala det lilla jag får med en skatt på annat.
Nej, ofinansierade utspel har ett nollvärde för mig.

#sd #sverigedemokraterna #elskatt #finansiering

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2022 10:26

Våldtäkterna har blivit mer och mer som en kringvandrande cirkus. Partiledarna trumfar ut varandra med lögner, oförskämdheter och avsiktligt felsägningar. Någon som blir värre för varje val. Att på ett hedersamt sätt förklara sin egen politik läggs minst lika mycket tid på att ljuga om andra partier, nedvärdera och förlöjliga andra partier och skönmåla sig själv. Säger ett parti eller en moderator något om det andra partiet som i sig är sant, men som med tiden blivit en belastning kan man förneka detta in ibdet sista.
Nej det finns inget hedervärt längre. Det är bara att gå poäng för larviga oneliners. Tar man inte bort detta elände kan man skrota partiledardebatterna. De lockar bara väljare som inte vet ett dugg om politik utan röstar på den som är lustigast för kvällen.

#partiledardebatterna

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards