Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2022 11:10

Nu räcker det. Jag har skrivit om dessa skjutningar tidigare, men det händer inget. Senast igår sköts en kvinna och ett barn i Eskilstuna. Som tur överlevde dom. Folk ska inte behöva vara rädda för att gå ut.
De som skjuter, vare det är med dödlig utgång eller inte, ska sitta inne resten av livet utan möjlighet att släppas fri igen. Det borde väl minska skjutningarna på sikt. Dessutom ska polisen ha större makt att skjuta verkningseld när de ser någon med ett skjutvapen eller kniv.
Bort med alla vapen !

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2022 11:03

Jag har vid några tillfällen varit kritisk till Annie Lööf och även skrivit ner det i denna blogg. För några veckor sedan knivmördades en kvinna i Visby av en störd person. Nu sägs det att Annie Lööf var en sv måltavlorna. Detta är helt sjukt och ingenting jag vill vara en del av. Därför ber jag Annie Lööf om ursäkt om jag någon gång gått över gränsen. Du har dessutom ändrat din approach och politik en del så jag gillar dig faktiskt. Kanske inte så att jag kommer att rösta på dig, men vi spelar på samma planhalva.
Det finns inget fog för att någon politiker ska hotas till livet. Vi ska vara tacksamma att vi har det fria ordet i Sverige och måste värna om vår demokrati. Därför bör sådana mord eller skriftliga önskemål om mord straffas dubbelt. Det får inte förekomma hot om våld eller död av något slag. Oavsett parti. Det finns alltid knäppskallar som tar saker på allvar och i egna händer.

#annielööf #förlåt #mord #ejacceptabelt #bortmedvåldellerhotomvåldfrånpolitiken

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards