Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 24 augusti 2022 17:00

Ser mörkt ut för 2022 och 2023 som det verkar. Min aktieportfölj får ligga lugnt till kanske 2025, vilket i sig inte gör något. Värre är det för de s k fattigpensionärer. Och ännu värre blir det för de arbetslösa, studenter, invandrare och pensionärer om de blåbruna tar makten. Då har vi inte bara högre elkostnader och matpriser utan de nämnda får även lägre bidrag fast inflationen ligger på 5-10%.
Det blir verkligen synd om dessa grupper. Skulle någon pensionär, invandrare, student eller arbetslös rösta på borgarblocket så måste det ju vara något fel. Å andra sidan är det väl bara att skrattar när hen får mindre i plånboken.
Men vi får väl se på valnatten om folk har tänkt till eller om de röstar borgerligt. Man har ju lovat lägre bidrag. Innebär flerbarnstillägg, hyresbidrag, och en massa andra bidrag som folk med behov får. Men inte bara dom, utan även t ex barnbidrag. Varför behövas inte det? Där finns det verkligen pengar att tjäna in.

Av Pink Ozzy - 24 augusti 2022 09:35

Jaha, du gick man vakna idag också.
God morgon förresten.
Mornar är inte min tid. Frugan väcker mig alltid klockan 8. Hon brukar vaknar nån halvtimme senare. När det är min tur vå våndas jag varje gång. Min rygg är ju ett elände. Igår jobbade jag några timmar i trädgården på starka smärtstillande och det får jag betala med varje morgon. Jag vill bara inte upp. Tvång är det enda möjliga. Jag bär mig nästan år som Pippa Lungstrump gjorde.
Men upp kommer jag och har sedan ca 2 timmar på mig innan ryggen blir lite bättre. Inte alltid, men ibland. Är det dock regnväder så tar jag inga tabletter utan ägnar dan åt fåtöljen med TV och böcker. Har fått tag i fantastiskt fina böcker från Amazon. Visserligen på engelska och tyska, men det går det också. Utbudet är ju så enormt mycket större.
Om jag ska ta tabletter eller inte har hag inte tagit ställning till ännu. Har i o f s tagit 11 redan, men det är mot annat. Men blir det för varmt och soligt stannar jag nog inne. Vi får se.
Måste visserligen ut och Vattna en del, men det kanske räcker med utåvaro för idag.
Jo, så var det ju med den där turen. Hade ätit frukost och gick upp. Då ser jag någon konstig skugga genom mjölkglaset i tvättstugan. FÖRRÅDET STÅR ÖPPET! Den ligger nån meter utanför tvättstugan. Jag hår ut och ser in i en helt öppet förråd. En snabbkoll visar dock att ingen troligen varit inne där. Måste ha glömt att stänga den igår. Lite tur är det dock. Det är mycket inbrott är det just nu.
Ha en bra dag du också.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards