Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 31 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 31 augusti 2022 10:11

Nu har Ulf Kristersson panik. Han ligger hela tiden 2-4% efter Åkesson och det är 12 dagar till val. Då passar han på att ljuga och hetsa efter bästa förmåga. Han är så besatt av att bli statsminister att han tar till vilka medel som helst.
Redan under förra valet ljög han folk rätt upp i ansiktet. Vem kommer inte ihåg den gamla damen som av Kristersson lovades inget samarbete med Åkesson. Sen har vi ju sett hur det går ned det.
Detta val blir dock mer intressant. SD ligger före och kanske även efter valet. För att få till stånd ett maktskifte kan jag t o m tänka mig att han släpper fram Åkesson.
Senast igår beskyllde han miljöpartiet att stå bakom de aktivister som satte sig i körbanan på E4 i Stockholm. Han har panik.
Jag tror hans påhitt och lögner eskalerar fram till valdagen och skulle han, gud förbjuder, vinna valet med de blåbruna och Åkesson få 5 % fler röster kommer Kristersson trots allt utropa sig som segrare och ny statsminister. Och då kommer pengarna att rulla ur statskassan, fastigheter och företag säljas som aldrig förr, men till en spottstyver. Så gjorde han i Strängnäs.
Så vi har nog spännande saker att vänta oss de närmaste 14 dagarna. Kanske lindra trevliga därefter.

Av Pink Ozzy - 31 augusti 2022 08:40

Jaha, 31 augusti och sommaren är slut. En halvdan sommar i mina ögon. Minst hälften var för varm. I o f s lite kul att klaga på värmen och så en av de varmaste dagarna när vi satt inne nära ACn så bokade vi en resa till.....värmen. Men å andra sidan är det inte samma värme på Kanarieöarna. Dessutom finns ju baren bara några meter från solstolen.
Annars har väl sommaren nästan varit som förväntad. D v s det har växt i trädgården . Inte allt, men en hel del. Och det är lite märkligt. Det är alltid bara vissa grönsaker som växer bra. Aldrig alla. Dessutom måste man ju hålla efter mördarsniglar, kålfjärilslarver och en del andra småkryp.
Så förutom några hotellbesök, Kanarieöarna och julen så är det väl bara att invänta januari då nya frön ska i jorden. Först ut är alltid Chili och paprikor.
Ha en bra höst och vinter.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards