Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 februari 2023

Av Pink Ozzy - 1 februari 2023 16:28

Erdogan håller envist fast vid att Sverige måste förbjuda koranbränningar. På ett sätt har han rätt. Varför ska man? Det är ju så dumt så det finns inte. Men samtidigt så kommer då flera grupper i samhället och kräver att deras böcker inte bränns. Var ska man sätta gränsen?
I princip ska dock Sverige inte vika sig för utpressare som Erdogan här är.
Men det är väl som dom säger. Hur man än vänder sig har man arslet bak.

Av Pink Ozzy - 1 februari 2023 16:22

Jaha, nu kom första mejlet angående bokrean och jag ser redan några böcker hag vill ha. Jag tror jag har gått på varje bokrea sedan 70-talet. Men numera är det ju så fiffigt att man kan sitta hemma och välja och wed skicka efter böckerna.
Men det är ju faktiskt så att jag har ett större antal böcker jag ännu inte har läst. I stort sett all skönlitteratur som står här hemma är oläst. Har jag läst dom säljer jag dom på nån loppis eller ger dom till Röda Korset. På så sätt förlänger man bokens liv. Tyvärr är det ja så numera att nästan ingen läser böcker längre. Synd.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards