Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 februari 2023

Av Pink Ozzy - 2 februari 2023 20:33

Vad håller IOK egentligen på med? Nu vill man släppa in ryska idrottare på OS. Man säger att man inte tycker att enskilda idrottare ska straffa för vad landet gör. Vad är det för dravel? Har de mutats som så många andra inom den s k "Olympiska familjen"?
Det är ju samma idrottare som "röstat" på Putin.
Det är samma idrottare som pratar väl om Putin och får medaljer från honom.
Det är samma idrottare som får pengar och varor av honom för att de ska stödja honom.
Finns ju t o m idrottare som krigat mot Ukraina, fy fan.
Är det dessa idrottare IOK nu vill ha in för att tävla för Ryssland? Spelar ju ingen roll vilken flagga dom lyfter, de är ryssar.
Själv stöder jag varje idrottare i världen som vägrar ställa upp på varje tävlingsbana där ryssar förekommer. Bojkotta OS om ryssar får vara med!

Av Pink Ozzy - 2 februari 2023 20:23

Hur ska det gå med en halvturk som centerledare. Nåja, han är ju helturk, med ett svenskt och ett turkiskt pass. Var det det bästa Centern kunde hitta? Och kommer väljarna ha glömt hans turkiska ursprung med tanke på allt bråk med Erdogan. Jag tvivlar. Men vi får väl se vad som händer fram till sommaren.

Av Pink Ozzy - 2 februari 2023 09:26

Snart är den här eländiga vecka slut. Ja, för mig är vecka 5 den värsta varje år. Då åker frugan till svägerskan och då fortsätter dom till fjälls. Dessutom brukar hon bo hemma hos henne nån/gra dagar före och efter.
Då sitter man här hemma och får inte mycket gjort än det husliga och det är inte lite det. Dammsuga, plocka in och ur diskmaskinen, tvätta, vattna blommorna flera gånger och en massa annat som ska fixas och donas. Blir ju mindre ledig tid än annars. Då ber jag om att få göra något, men det mesta vill hon göra själv. Hon säger att hon inte har något att göra annars.
Nåja, nu är det bara dagar kvar av eländet.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards