Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 februari 2023

Av Pink Ozzy - 17 februari 2023 17:36

Jag blir snart tokig. Alla pratar om psykisk ohälsa, men få gör något åt det. Kan inte de "svenska" kanalerna sluta nämna psykisk ohälsa om det inte är ett ämne för att minska eländet. Jag tror att minst 90% av de som nämner "psykisk ohälsa " inte har en aning om vad det handlar om och bara använder det för att det passar in i programmet. Det gör ingen nytta. Enda gången man borde får använda "psykisk ohälsa" så måste det vara i program som Fråga Doktorn eller liknande program som har kunnigt folk i programmet.
ALLT annat gör det hela bara jobbigare för de utsatta.

Av Pink Ozzy - 17 februari 2023 10:31

Äntligen. Nu kommer bokreadagen allt närmare. För åkte man runt tidigt på morgonen för att hinna med så många bokhandlare dom möjligt.
Hade man tur fick man kaffe och en macka också.
Numera sitter man lugnt tillbakalutad framför paddan och bokar allt hemifrån. Ganska skönt. Det finns dock alltid en risk att det inte var den bok man ville ha. Å andra sidan är det ju numera inte gratis att åka runt. Dessutom finns varken Adlibris och några till bara på nätet.
Så nu är det bara att vänta på tisdag till fredag då paketen kommer. Härligt!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards