Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 februari 2023

Av Pink Ozzy - 12 februari 2023 15:21

När det hela var över kan vi väl säga att mellanakten med Magnus och Linda var betydligt bättre än veckan innan. Synd bara att pajasen Jesper kommer och förstör hela tiden.
Vann rätt låtar? NEJ !
Jag höll på Theoz och Tennessee Tears ,men Maria Sur och Panetoz gick vidare.
Nu har hag min lilla fråga. Vad hade hänt om Panetoz varit ryssar som hade gått ut och sagt att de gillar Putin och Maria varit turk som stödde Erdogan? Svaret är skitenkelt. De hade fått slagits om sista platsen. Men nu kommer Maria från Ukraina troligen från en rik familj som hade råd att ge henne sånglektioner. Då vinner man. Det är helt klart ett vinnande koncept. Vi svenskar älskar att tycka synd om.
Vi får väl se vad som händer nästa lördag.

Av Pink Ozzy - 12 februari 2023 09:39

Sedan flera år tillbaka är en av mågarna och jag ovänner. Han bar sig mycket illa åt när han skrev skit om en av mina döttrar på Facebook. För någon vecka sedan gick denna dotter ut och försvarade honom och började också skriva en massa skit. Hon hade dock den goda smaken att hålla diskussionen på Messenger. Och så i förrgår så bjöd deras tonårsdotter min hustru till deras födelsedagsfika. Jag blev dock inte bjuden.
Det räckte för mig. Att föräldrar hetsar sin dotter mot mig var droppen. Så jag skrev till mitt barnbarn att man inte gör så. Det är en form av mobbing och jag hatar mobbare. Jag ansåg att hon pronto ska sluta med det eftersom det aldrig slutar väl för mobbare. Då skickar min dotter mejlet till min fru som inte vill lägga sig i.
Men cirkusen är igång och hsr eskalerat. Jag har flera gånger bjudit hit mågen för att reda ut allt, men han är för feg för det. Varje gång har de ytterst fåniga ursäkter för att slippa komma.
Så nu står vi där på var sin sida och ingen tycks vilja ge med sig. Synd.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards