Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 februari 2023

Av Pink Ozzy - 4 februari 2023 21:20

Men hallå! Vad var det? Vad hände? Måste varit bland de sämsta deltävlingar nånsin. En programledare, Jesper Rönngren var ju urusel. Och varför skulle han försöka dansa med en ballong?
Einar Häcknert? Vad fan skulle han dit för. Och så klart kommer Glenn Hyssén också. Vad är det? Har SVT slut på pengar?
Och låtarna? 6 skitlåtar och en skaplig men inte nåt för ESC.
Snälla, ta bort Jesper!!!!!

Av Pink Ozzy - 4 februari 2023 19:30

Hur länge ska NATO tillåtas at bete dig som de vill inom NATO? Nu har det framkommit att Kina skickat vapen till Ryssland VIA Turkiet.
Om dessa påståenden stämmer bilder Turkiet omedelbart uteslutas ur NATO. Det är ju helt sjukt att ett land som ingår i ett förbund arbetar mot dess intressen. Erfogan bara inte får göra detta utan en allvarlig bestraffning. Helst uteslutning från NATO. Erdogan kan fortsätta slicka Putin i röven.
Nu får vi se om USA och NATO har stake nog att vidtar åtgärder mot Turkiet .

Av Pink Ozzy - 4 februari 2023 16:45

Nu ska jag följa Melodifestivalen precis som jag nästan gjort varje år sen 1968.
Lyssnade en kort stund på varje låt och hittade ingen vinnare ikväll. Samma trudiluttande som varenda år. Ingen som vågar sticka ut. Eller, är deras mål inte att vinna utan att få lite reklam för att kunna strosa runt i parkerna i sommar? Ja jag vet inte, men inte var det bra inte. Får se om jag ändrar mig när jag hört hela låtar ikväll.

Av Pink Ozzy - 4 februari 2023 11:25

I Etiopiens norra del ligger Tigray. Där gar det pågått ett krig sedan 2 år. 600.000 civila kan ha dödats och många fler våldtagits. Just våldtäkterna av militären är riktigt grymma. T ex så våldtar flera "män" samma kvinna. Är kvinnan med barn kan spikar eller heta järn köras upp i deras vaginor så barnet dör. Egentligen förekommer precis allt.
Nu har man också startat upp en etnisk rensning där vissa folkgrupper rensas ut.
Detta är ett krig värre än Ukraina men har glömts kort.
Men vill du veta mer får du läsa Expressens Magda Gad som är en fantastisk reporter som visar hur det verkligen är i krigszon som många gånger glömts bort.

Av Pink Ozzy - 4 februari 2023 11:00

Jaha, då har "pastor" Runar släppts ut ur fängelset. Och direkt börjar han ljuga igen för Expressens reporter. På frågan vad som var värst svarade han att det var 43 dygn i isoleringscell och att han hade hunger och vattenstrejkat i nästan 70 dygn.
Isoleringen har han förtjänat efter dåligt uppförande och de 80 dagarna är ren lögn. Redan efter några dygn utan vätska börjar kroppen att tackla av. Efter 70 dygn utan vätska är du stendöd. Du klarar dig längre utan mat men långt ifrån 70 dygn.
Ken vi får kul sy in han snart igen. Då kan de ju skippa mat och vatten till honom i 70 dygn så får vi väl se när han dör. Så som jag sagt tidigare är gela karln en stor bluff.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards