Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 februari 2023

Av Pink Ozzy - 7 februari 2023 15:13

För nåt år sen hatade hön män. Nu tycker hon att de som sitter tyst och stör sig på folk som pratar på biograferna kan göra det hemma. Hon menar att man ska prata under tiden filmen går och får nu oväntat stöd av Ruben Östlund, av alla. Själv tycker jag att det ska vara tyst. Skulle jag vara på samma bio som lillsarah och hon snackade för högt skulle jag nog hämta en svart sopsäck. Jag betals väl inte för att hon ska snacka ich fnittra under en film jag har betalt för.
Så nu är det varken Sarah Larsson i lurarna eller Robrn Östlund i ögonen. Nån jävla ordning får det väl ändå vara. Vem fan tror dom att dom är?

Av Pink Ozzy - 7 februari 2023 14:50

Moderaten Rickard Herrey, ja han med de gyllene skorna, gar blivit en riktig populist på Twitter. Vet inte vem han vill slå i antal tweeds om dan vet jag inte och inte heller hans syften. Han har inte heller egna tankar utan läser kvällstidningarna och hoppar sen på första bästa artikel han kan popularisera. Han kanske försöker samla moderatröster, men då ska han väl komma med idéer och visioner. Nu är det inget annat än platt fall av en populist utan politiskt kunnande.

Av Pink Ozzy - 7 februari 2023 09:21

Jag skrev om det för inte så länge sedan, men måste komplettera inlägget lite. Jag skrev och vidhåller att ryssarna inte har i idrotten att göra så länge de krigar mot Ukraina.
Nu har dock ryssarna gjort uttalanden som verkligen utesluter dom under lång tid. Man går nämligen ut och kallar sina medtävlare för kackerlackor, i detta fall de norska skidåkarna. Detta är direkt svinigt stt uttala sig på detta sätt. Och vilka atleter kommer att vilja ha med ryssar och rysskor att göra? Finns det inte risk för tjuvnyp utöver det vanliga. Brutna stavar, fall mm?
Nej, låt dom vara kvar i Ryssland tills kriget är över.
Sen undrar jag ju över en sak. Vem kollar att de inte dopar sig nu när de inte deltar i internationella tävlingar? Är det samma ryssar som myglade sist, eller är det internationellt tillsatt Wadafolk?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards