Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2020 19:47

Trump har flera gånga framfört att han vill flytta valet. När inte det gick kanske han fick en genial idé. Han låssas att han fått Covid-19 . Är han "sjuk" tillräckligt länge måste ju valet flyttas.
Nåja, den som lever får se.
En intressant iakttagelse är också att DN skrev att Trump mådde mycket bra. Två timmar senare var läget mycket bekymmersamt. Hur mår han egentligen?
Är hela hans sjukdom bara fake news?

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2020 10:11

Var ute och städade undan en hel del i trädgården. Mycket återstår, men mycket blev också klart. Alla växter som inte gillar frost har plockats in och beskurit och tomater mm har tagits bort.
Det smärtar mycket att skära ner fuchsior som fortfarande blommar, men det är inte mycket att göra. De kommer igen nästa år.
Sitter och vilar ibland och tittar hur det ser ut i trädgården hur jag kanske vill att det ser ut nästa år. Rätt som det är flyger ett femtiotal skänande tranor söderut. Lite konstigt, men varje år flyger mängder av tranor just över eller något vid sidan av oss. Men de har ju sina rutter.
Nu ska landet vändas och nya ramar byggas. Så än så länge vill jag slippa snön.

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2020 10:05

Liberalernas ledare Nyamko Sabuni har panik. Inget förtroende samt vikande opinionssiffror. Då får man panik och gör lätt dumma saker. För att försöka profilera sig hotar hon nu att lämna januariavtalet om inte hon får som hon vill i LAS-frågan. Vad är detta för typ av förhandling?
Ingångna avtal håller man. Det är en hederssak. Vill man senare få igenom något annat så blir det en ny förhandling. Om det är så att ord och avtal inte hålls så är det ju inte direkt ett parti och en person man kan lita på. Nyamko Sabuni går tydligen inte alls att lita på. Ge dig nu.

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2020 09:46

Går jag sådär 50 år tillbaka och jämför med nutid så här inte mycket blivit bättre. Låt mig reflektera lite.
Förr hade vi en post att gå till och posten delade ut brev dagligen i tid. Numera åker flera bolag efter varann och inte har det blivit bättre.
Förr hade vi en sjukvård som fungerade. Nu har vi mängder av aktörer som suger ut pengar från regionerna.
Förr hade vi en statlig skolan. Nu har vi en uppsjö av skolor som dränerar de kommunala skolorna på pengar och duktiga elever.
Förr hade vi SJ som även ansvarade för sina spår. Nu är det uppdelat och dessutom finns fler aktörer.
Förr stod man alltid i fel kö på Systembolaget. Nu får man plocka själv och gå till lämplig kassa. Är nog det enda som blivit bättre.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards